Telia som bredbandsleverantör?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Kolla med Icko - han kör den lösningen, och såvitt jag förstod funkade det iaf inte sämre än något annat! :)

När det funkar är det säkert OK.

MEN, strular det får du ett h-vete då deras kundtjänst är det mest inkompetenta byråkratiserade pack man kan tänka sig.
Jag får krupp när jag måste kontakta dem i jobbet, då är ändå bolaget jag jobbar åt storkund hos dem...
Tele2:s kundtjänst har jag mycket bättre erfarenhet av, men har inte testat deras ADSL.

Jag har fn BBB och deras kundtjänst är inte riiiktigt lika jobbiga som Telia.

- min erfarenhet av denna marknad :brinnerup

Ska du ha dem som ADSL-leverantör? Kanske ihop med digitaltv? Tänk på att de sänker hastigheten för att öka tillförlitligheten på digitaltvn, dessutom tar ju digitaltvn bandbredd. Jag hade förut denna lösning och betalade för 24 mb, sänktes till 16 mb för tillförlitlighet och tvn tog 8mb = 8mb kvar att surfa på. Kändes lite b, har det inte längre.

Jag har deras fiber-lan-tjänst med 10 Mbit/s och är mycket nöjd. Hastigheten är alltid 10-12 Mbit, och enda driftstörningen jag har haft var när möss hade gnagt av fibern i bostadsrättsföreningens källare.

Har haft deras adsl 8-mbit hur länge som hellst, typ. Har alltid funkat, och ligger alltid inom rätt hastighet.

Tack för synpunkter, har fått fibernät installerat i fastigheten och en rackarns massa leverantörer att välja på.

Har haft dom som leverantör på adsl och det har funkat riktigt bra men var tvungen att säga upp vid flytt.

Nya stället har stadsnät och tänkte telia igen det måste ju vara bra,samma mail osv med det suger fan fett strul med mailen strul med surfandet OCH deras sk kundtjänst har sagt upp och ska prova bahnhof 100/100 och se..

Har haft dom som leverantör på adsl och det har funkat riktigt bra men var tvungen att säga upp vid flytt.

Nya stället har stadsnät och tänkte telia igen det måste ju vara bra,samma mail osv med det suger fan fett strul med mailen strul med surfandet OCH deras sk kundtjänst har sagt upp och ska prova bahnhof 100/100 och se..

Noterat :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...