Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
t-rex skrev:Ett PSTN-nät är som jag förstår det det "vanliga" telenätet, för taltelefoni och xDSL.
Vad är då ett ATM-nät? Skillnader/likheter? Målgrupp?
abstruse skrev:
t-rex skrev:Ja och nej. Tekniken är (för mig) bara intressant när den påverkar det komersiella värdet, såtillvida att jag undrar om det ena kan ersätta det andra i främst xDSL sammanhang.
Alltså, är det ett reellt alternativ att mot privatpersoner/mindre företag använda ett ATM-nät för att leverera bandbredd? Vad är ATM rent fysiskt? Finns det i någon större utsträckning? Och i så fall, vem kontrollerar dem?
Jag är jurist, inte tekniker...
t-rex skrev:*tar till mig, antecknar och analyserar*
Tackar och bockar. Håller på och analyserar Telias monopolbeteende mot bakgrund av den nya EkomL. Återkommer om det blir mer tekniskt!
Coola Ola skrev:Såvitt jag vet är dock ADSL-standardaden ATM-baserad hela vägen fram till ADSL-adaptern hemma hos slutkund. För de som har haft Bostreams Xstream så är anledningen till att Xstream-adaptrarna bara funkar på Xstream-noder att de använder sig av Ethernet-protokollet mellan nod o adapter medans den offciella ADSL-standarden specificerar ATM som dataprotokoll. Det är som redan sagts dyrare och VDSL (ev. också ADSL2) använder sig av Ethernet för att bli billigare att driva.
Är dock inte hundra på ovanstående, Fenix lär väl komma med en rättelse eller två här![]()

|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller