TDM 900 ABS i morgon eller DL 650 idag?

Simmi

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TDM 900 - snart...
Jag har uppkörning om någon vecka men har funderat på vilken hoj jag ska ha sedan typ förra sommaren.

Jag känner mig ganska säker på att en Yamaha TDM 900 ABS hade varit perfekt. Har figurerat ett par stycken på blocket till rätt pengar på sistone.

Men de är ändå hyfsat sällan det dyker upp några och jag är rädd att jag inte kommer få tag i någon när det är dags att ta fram plånboken. Då verkar utbudet av Suzuki DL 650 vara betydligt större.

Vad tycker ni? Vad jag är ute efter är en allroundhoj för pendling och kortare och förhoppningsvis längre utflykter framöver. Det är viktigt att tjejen sitter bra där bak och motorn har kraft så det räcket.

Vad tycker ni, ska jag överväga en DL 650 om det är lättare att få tag på en, eller ska jag vara tålmodig och vänta in den rätta TDM 900:an som är den jag verkligen vill ha?

Har läst så mycket positivt om TDM när det kommer till komfort, bränsleekonomi, växellåda, motor och bromsar. Men kanske har jag snöat in fullständigt och behöver lite nya perspektiv. Än så länge har jag trots allt inte gjort något annat än toksurfat och provsuttit...
 
Jag tycker du ska satsa på 900:an även om jag själv inte provat någon av dem,men det som väger för 900:an är motorn,87hk/88nm,DL:en har 67hk/60nm vilket du förmodligen kommer att lessna på.

Jag har en Dr800 just nu som har ungefär samma spec som Dl:en,och den är rätt najs att åka 70 vägar på,men när det öppnar sig lite och man ska åka lite längre sträckor i lite högre hastighet,speciellt med skjuts,så önskar jag att det fanns lite mer mos,men då jämför jag nog lite med min andra hoj som är på 98hk å andra sidan.
 
Har aldrig riktigt förstått till vilken sorts förare TDM vänder sig....trevliga motorer, men om du hamnar på en grusväg, har den inte lite fel fälgdimensioner?
Har du kikat på Triumph Tiger XC?
 
Jag tittar lite smått efter en tdm åxå, och mitt skäl till det är att jag sitter så jäkla bra på den typen av hoj,jag insåg det nu när jag fått igång min gamla Dr.
Kört Fz6 nu ett par år och har trivts bra på den men det är så gött att sitta med nästan raka ben,en Ktm 990 skulle nog sitta som en smäck i mitt fall,eller kanske en bmw 800gs eller vad dom heter, men dom är helt enkelt för dyra för mig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top