Taskig gång

Värsting

Bicycles don't get pregnant....
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Suzuki TL1000 s svart
1 och 4 cylindrar lägger av samtidigt efter ett tag när jag kört.
Varvräknaren hoppar upp och ner. Släpper jag på gasen så
dör motorn på en gång följt av avgasknallar.
Jag väntar någon minut och sen går hojen som vanligt i ca 1 km
för att återigen bete sig likadant.
Bytte plats med tändspolarna och problemet gick till cylinder
2 och 3 istället.
Problemet måste vara i den ena tändspolen tänkte jag, och
köpte en begagnad från Spinnin Wheel.
Åkte hem och installerade den hela (?) tändspolen.
Drog på mig stället och drog iväg. Efter ett tag kunde jag konstatera att problemet var där som vanligt.
Det kan väl inte vara något annat än att Spinnin Wheel har
sålt en taskig begagnad spole till mig tänkte jag?????.
Hade tänkt och beställa en helt ny från MC varuhuset, men
väntetiden var ca 1 vecka och priset skiljde sig en tusenlapp.

Kan det vara något annat jag har missat??
 
låter som den inte får soppa från tanken,så det suger tort i flotör husen efter ett tag.

kolla: (1) tankens avluftning så den inte ligger i klämm
(2) soppa kranens sil.
(3) eventuelt soppa filter
(4) soppa slangar i klämm
(5) rengöra förgasare

/Mattias
 
Det verkar ju bero på tändspolen, bytte du tändkablar samtidigt som du bytte spole?
Hur vet du vilka cylindrar som lägger av?
 
Micke_Lindstrom skrev:
Det verkar ju bero på tändspolen, bytte du tändkablar samtidigt som du bytte spole?
Hur vet du vilka cylindrar som lägger av?

Bytte tändkablar också när jag bytte plats med spolarna.
När hojen går på två cylindrar så fortsätter jag en liten
bit för att stanna och känna på avgaskröken vilka är varma
och vilka är kalla.

Har bytt luftfilter, tändstift, dränerat flottörhusen, checkat
att insugsgummina är ok, bränsle slangen är ej i kläm och
att alla vakumslangar är på plats, kört med tanklock öppet.

Jag ger aldrig upp, när det jävlas.
 
Om felet alltid flyttas när du flyttar spolen borde det ju vara den som är paj, fråga Spinnin Wheel om du inte kan byta den mot en som funkar.
 
Nu funkar fanskapet igen.

Problemet var ett taskigt batteri.
Köpte nytt och hojen går utan problem.

Enligt min uppfattning så borde problemet ha varit i spolen.

Det tråkiga var bara att jag hann köpa en spole för ingen
nytta alls. Problemet kom även med spolen som jag bytte
hos Spinnin Wheel. Hoppas jag får lämna tillbaka den, eller
byta till något roligare som jag har nytta av.

Nu funkar den i alla fall..

Tack och hej

/Pasi :squid
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top