Tappat bort nycklarna

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Hej!
Jag står fan inför ett deppresivt problem.
Mina båda nycklar till min cbr är borta och jag får ångest såfort jag tänker på det. :huvet
Hojen är importerad och finns inte i något register (stunthoj)
Vad skall jag göra för att kunna köra?
Hur kan jag på enklast vis koppla bort tändningslåset?
Hoj: CBR F4I 02-

Tacksam för svar!

Om det sitter startspärrar orginal så är det ganska knepigt. Om det inte gör det borde du kunna lösa det ganska lätt genom att skruva bort tändlåset och se vart de olika kablarna går. Antagligen är det inte så många, ett elschema förenklar det hela ganska mycket :)

En låssmed borde annars kunna trolla till en nyckel om du lämnar ner cylindern till honom

Jag har en förmåga att tappa bort mina nycklar så fort jag ska köra:gnissla Men jag har även en fömåga att hitta dom efter en stund!;)

Tråkigt för dig, men hur har du kunnat tappa bort båda nycklar? :confused:

Borde väl finnas nåt sätt att koppla bort tändingslåset, fast känns ju lite sisådär, man vill ju gärna ha ett fullt fungerande.

Kontakta en hondaverkstad och förklara läget.
Den finns visst i något register. Om du har ramnumret så vågar jag lova att honda vet vilken nyckel som passar. fabriken vet vilka cyklar dom tillverkat även om den lokala handlaren inte vet.

Jag beställde en extranyckel till min Audi och dom konstaterade att dom inte kunde få tag på en färdigslipad nyckel men tog ändå chassinumret och skulle fixa en beställning. När jag fick nyckeln så var den slipad. Nyckeln beställs från fabrik och om tändningslåset inte är utbytt så går det att ordna.

att du tappat bort nyckeln till kyskhetsbältet då hade jag förstått dig men till hojen?? skämt å sido.. tändningslås kan du säkert hitta komplett me nycklar på ngn skrot eller ngt

Jag känner en kille, visserligen dålig på svenska tror dock han kan hjälpa dig. Vart står hojen?

:öl

jag hade gjort det samma på min vtr, beställde nytt lås från en skrot.

kostade 700 kr.

men sen fick jag ett infall att gå till polisen o där hade dom nyckeln:D Låg längst ner i en låda bland säkert 1000 andra nycklar.

Hoppas du hittar den, annars så är det bara att köpa ett nytt lås. de fixar sig!

Hoppas du hittar den

Tolf

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey