Tappat bort kvitto, hur fungerar garantin?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En kille är intresserad av att köpa mitt Xbox 360 och nu när jag håller på och plockar ihop allt för att skicka iväg det så hittar jag inte kvittot :(
Det är inköpt på Elgiganten eller nåt sånt i julas och var ett vanligt hyffsat litet kassakvitto, alltså inte ett sådant stort A4 som det brukar kunna vara.
Jag har ju alla dokument för övrigt, en liten bok som det bland annat står garanti på, kan det räcka med denna?

Fan vad trött jag blir, jag måste skaffa mig ett system över alla papper så jag slipper riva hela huset när jag ska ha nåt viktigt litet skitpapper :huvet

Bra idé, jag har 2st kvitto-mappar men inte fan sätter jag in dem där. Samma sak med alla registreringsbevis/försäkringspapper, de ligger spridda överallt. Tillägg; Jag har papper i två garderober, en låda i en byrå, skafferiet, en skänk i matrummet, en kartong i gästrummet mm :( Och kanske 5% av alla papper är värda att spara, men vem fan orkar sortera...

Betalade du med kort? Isåfall kan nog affären fixa ett nytt åt dig, borde vara lätt att hitta i kassasystemet.

Jag gjorde också av med ett kvitto därifrån, men eftersom jag visste rätt så exakt vilken dag jag hade köpt TV:n så fick jag köra dit och bläddra genom deras pärmar för de dagarna eftersom de sparade deras del av kvittona där, och eftersom de vill ha namn och adress när man handlar så var det inga problem att hitta det när det stod mitt namn på kvittot. Kostade en femtilapp, men det var det värt! :tummenupp

Nu är det tyvärr så att jag köpte det i andra hand av en bekant som hade köpt det till sin son i julklapp. Jag kan ju iofs pröva ringa honom och se om han betalade kontant eller med kort, det är ju värt ett försök. Men så vitt jag kommer ihåg så var det endast ett kassakvitto, brukar det inte vara ett stort A4 med lite text och sånt skit på, bla där säljarens namn står med och även köparens etc?

Nu är det tyvärr så att jag köpte det i andra hand av en bekant som hade köpt det till sin son i julklapp. Jag kan ju iofs pröva ringa honom och se om han betalade kontant eller med kort, det är ju värt ett försök. Men så vitt jag kommer ihåg så var det endast ett kassakvitto, brukar det inte vara ett stort A4 med lite text och sånt skit på, bla där säljarens namn står med och även köparens etc?

Personen som köpte det i butiken kan gå dit och kolla om det finns kvar i systemet, det har jag gjort nån gång när jag köpt fel bläckpatroner och slängt kvittot.

.

Jävla skit, nu läste jag lite närmre vad det stod i papprena som medföljde i kartongen:
Personlig Garanti:
Den här garantin är utfärdad för dig som förste användare av enheten. Den är personlig och kan inte nyttjas av någon annan.

Låter ju jäkligt märkligt, men hur de nu ska kunna kolla det är ju en annan femma. Får man det i julklapp av sin syrra så låter det ju galet om det är hon personligen som måste lämna in det?

Jag har jobbat på giganten som lc. Om du har datum samt ett namn på kvittot så ska en hjälpsam människa fixa detta utan problem. Bara att söka på namnet i systemet & sen printa en kopia. Det kommer iofs att stå kopia på kvittot men vad gör det?

Om polaren inte uppgav sitt namn vid köpet så sorry, du får inget kvitto.

ps
du behöver inte ens datum utan bara namnet.

Ok, tack för svaret. Nu visade det sig att jag antagligen har ett jäkligt bra pris då flera har hört av sig för att köpa det så någon annan får ta det utan kvitto om han inte vill ha det. Tack för svaren iaf!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back