Tappade hojen idag :(

galten1234

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 2015
Jag tappade hojen idag :( Stannade i uppförsbacke (riktigt brant). Sedan när jag skulle köra iväg så hade jag inte tillräcklig kraft för att komma iväg, så jag tappade den :huvet

Små repor på backspegeln, blinkers, dekalen har ett litet märke i sig och sedan stora repor på ljuddämparen... Dock inga repor på kåporna, om man ska se något ljust i det hela.


Är det bara jag som är patetisk eller har flera av er tappat eran hoj någon gång?
 
Har du clips på dina fotpinnar så du inte fick ner fötterna? ;)

Att tappa en Goldwing kan jag förstå men en 125a väger ju ingenting, så jag antar att du haft max otur så jag lider med dig!
 
Jag tappade hojen för några dagar sen. Övade krypkörning inför uppkörningen, hade för lite gas och släppte kopplingen för mycket. Resulterade i motorstopp vilket gjorde att jag tappade den.
 
Jag tappade hojen på en bensinmack i våras, lite pinsamt. Jag ställer upp den på centralstöd när jag tankar, och sitter alltid på hojen när jag tar ner den från centranstödet. Den här gången valde jag av nån anledning att stå på sidan och dra hojen framåt istället, hojen fick övervikt bort från mig och jag tappade den. Backspegel och handbromshandtag, kostade mig ca 1500 om jag inte minns fel.
 
Jag tappade hojen på en bensinmack i våras, lite pinsamt. Jag ställer upp den på centralstöd när jag tankar, och sitter alltid på hojen när jag tar ner den från centranstödet. Den här gången valde jag av nån anledning att stå på sidan och dra hojen framåt istället, hojen fick övervikt bort från mig och jag tappade den. Backspegel och handbromshandtag, kostade mig ca 1500 om jag inte minns fel.

Sånt suger ju. Sura pengar :/
 
Inte skall du skämmas för det, shit happens.
Har kört hoj sedan 1979, för 3 år sedan skaffade jag en flong ny ER-6f, för att ha som pendlings hoj Borås-Gbg.
Efter kört hoj så länge, oftast större maskiner så är man självsäker som få, efter ett par pendlingsturer med er-6:n så lade jag mig på Garage infarten, skulle svänga ca: 120 grader in garaget, men det ville inte kroppen, hojen svängde snällt, jag var inte lika följsam.

Så även efter 32 år med hoj, så kan man fortfarande göra nybörjar misstag, alla vill dock inte stå för sina :)
 
Jag tappade min tappade min utanför korvmojen... nu för tiden dubbel, trippelkollar jag alltid att stödet är ner... helt!
 
min nyste till och tjuvstoppade (bautaförgasare som inte var helt rätt inställda ) i krypfart vilket resulterade i dib skrapmärken och knäckt fotpinne
 
Jag hade precis fått mitt mc-kort och lånade farsan nya Daytona! Hade kört en hel dag, och satt på hojen och snackade med polarna. Sen helt utan föraning tippade jag åt ena sida och låg på backen som en dö sill! Putsade sönder hojjen innan jag generad återlämnade den. Men ett brutet bromshandtag gick inte att dölja!
 
Inget att skämmas för, har tappat hojar flera gånger.

Är tydligen kass på att köra bakhjul så jag har slutat försöka.
 
Har tappat hojen när jag skulle flytta den i garaget. Till mitt försvar hade jag en intensiv son som absolut ville ha svar på något samtidigt som jag skulle rulla fram hojen 1 m. Minns fortfarande min tanke när jag vände mig om för att snacka med grabben, glömde jag inte stödet nu? KRASCH!!!!! :huvet
 
Fastnade med byxorna i fotpinnen en gång när skulle stanna till så både jag o hoj låg där på sidan, inte blev det bättre av att det var massa folk i närheten heller :död
 
1:a gången.

Hojen var i min ägo i ett dygn när jag lyckades lägga ikull den.
Så fruktansvärt surt! Övade inför krypkörningen.
Resultat. Ett racestukat bromshandtag och skrapmärken på motorkåpa. :mad:

2:a gången

Står på garageuppfarten som lutar rätt bra. För å komma upp gasar jag lite extra.
Hade jag tagit ur skivbromslåset hade det gått jättebra!

Resultat. Sträckt vadmuskel vänster ben. Klarade hojen denna gång.
Hade gärna offrat en muskel vid 1:a ligget oxå ist för skrap. :yoparty
 
Last edited:
När jag hade min gamla cx500 (230kg, topptung) tappade jag den flera gånger i lågfart, allt ifrån parkeringsplatser till i samband med vändning. Hade svårt att hantera den. Köpte sedan något som vägde 110kg mindre - inte tappat den en enda gång, även i de mest tajta manövrerna eller när jag varit som mest trött! :tummenupp
 
När jag hade min gamla cx500 (230kg, topptung) tappade jag den flera gånger i lågfart, allt ifrån parkeringsplatser till i samband med vändning. Hade svårt att hantera den. Köpte sedan något som vägde 110kg mindre - inte tappat den en enda gång, även i de mest tajta manövrerna eller när jag varit som mest trött! :tummenupp

Vattenbuffeln (CX500) var unik, tror alla ägare av en sådan lagt den mer än en gång :)
Jag hade en ett litet tag och den var i gatan många gånger.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top