Tanken glappar =(

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Hämtade min nya hoj från 1800 mila servicen igår. Idag märkte jag att tanken verkade sitta löst då jag kunde vicka den åt höger o vänster. Har en zx9r-00 o jag kollade alla skruvarna o dom satt hårt åtdragna. Nån som vet nånting om detta? :(

Lite problem med modemet :rolleyes:
Trodde inte att mitt första inlägg blev publicerat

oftast sitter tankar med gummibussningar just för att dom skall kuna flexa....

Ravetrancer skrev:
oftast sitter tankar med gummibussningar just för att dom skall kuna flexa....

Hur mycket ska man kunna "vicka" den normalt när man har gummibussningar då?

den ska lixom kunna flexa o inte sitta i ett fast läge, men det ska ju givetvis inte flexa för mycket....svårt att säga.....5-10mm kanske, beroendes på+ hur mycket man tar i. Den ska vara rätt så seg att flytta på.....

Ravetrancer skrev:
den ska lixom kunna flexa o inte sitta i ett fast läge, men det ska ju givetvis inte flexa för mycket....svårt att säga.....5-10mm kanske, beroendes på+ hur mycket man tar i. Den ska vara rätt så seg att flytta på.....

om det flexar för mycket så kan det vara en bussning som är för "tunn" eller?

tack för hjälpen förresten :tummenupp

Ravetrancer skrev:

Förresten så tycker jag inte att den är seg att flytta på utan rätt lätt, fast det kanske är jag som är paranoid o tänker på det hela tiden :crash

kolla bussningarna fram vid styrkronan och den som sitter längst bak på tanken i ramen....sen ofta så sitter det bussningar på sidan av tanken så att den inte slår i ramen oxo....

Ravetrancer skrev:
kolla bussningarna fram vid styrkronan och den som sitter längst bak på tanken i ramen....sen ofta så sitter det bussningar på sidan av tanken så att den inte slår i ramen oxo....

Dom bak vid ramen rör sig inte. Däremot kan man se att det rör sig uppe vid styrkronan.

fullt normalt fram, men hur mycket rör det sig?????
Det är väl inte så att den åker runt så fort du kör o så????

Ravetrancer skrev:
fullt normalt fram, men hur mycket rör det sig?????
Det är väl inte så att den åker runt så fort du kör o så????

Nej inte vad jag har märkt. jag var förbi en mc butik o fick lite brickor av dom. Tänkte prova o sätta på dom o se ifall det blir bättre.

testa det, men jag tror att allt e bra som det är, kanske du som är ovan eftersom du alltid att den suttit stenhårt fast.....

Ravetrancer skrev:
testa det, men jag tror att allt e bra som det är, kanske du som är ovan eftersom du alltid att den suttit stenhårt fast.....

Ja det kan ju vara sant. Ska lossa tanken o se ifall nån bussning har kommit i kläm. Tack för hjälpen iallafall :tummenupp

hör av mig ifall det blir bättring så du vet hehe

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...