Tank (packnings) läckage, magisk fix?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjing!

Skulle besikta hojen idag, men tanken hade läckt soppa el grande.

Bensinpump och filter sitter på en platta i tanken, därimellan har det läckt soppa.
Packningen är precis bytt så antar att det är ojämnt mellan plåt och plåt.

Någon som har en magisk lösning, vill bara få det tätt så jag kan sälja aset för småslantar :gnissla

Har inte loctite en packningsmassa som tåler bensin och oljor?
Borde finnas på mekonomen och dyligt.

Mekonomen har en produkt som heter Hagmans Stålplast Läckfixare (art.nr. 41-H11024). det använde jag till min tank när den läckte på samma sätt som din. Tyvärr är det ett slags spackel, så det är ju lite jobbigare att få det på plats än "flytande packning".
Och nej, biltemas "flytande packning" tål inte bensin så köp inte den. Jag testade med den först men tanken läckte kort därpå och jag blev stående en bit från verkstan.

MVH Phille

Hitta den exakta orsaken till att det läcker. Åtgärda den. Att slabba på dåliga universallösningar på måfå blir oftast bara värre huvudvärk senare.

om det är trådskaparens Suzuki GSX-R 750 från -98 så är det exakt samma bekymmer som jag har med min ena tank, för jag har en likadan.
Varför dom läcker är för att packningen inte kan hålla tätt, för alltför ofta så har gängorna gett sig tack vare att folk spänner för kung och fosterland. visst, man kan ju gänga upp nya hål och allt det där, men oftast så är det mer jobb än vad det ger. inte helt ovanligt att plåten som bränslepump och filter sitter på blir ojämn när folk spänner för mycket. ska man då åka till Suzuki och beställa en ny sån plåt så kostar det säkerligen en halv årslön, och det är det inte värt om du frågar mig. man tar inte bort den plåten så värst ofta i vilket fall som helst.
men det är ju mina tankar kring det hela...

MVH Phille

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort