Tandläkare i Linköping?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Det börjar bli dags att gå till tandoktorn, det var ett tag sen tyvärr. Så jag undrar om det är någon här som kan rekommendera en bra tandläkare i Linköping som är duktig, snäll mot fegisar och inte snålar på bedövningen. Privatist är väl det som gäller. Det finns ju en hel drös i gula sidorna att välja på, kan ju inte ringa runt till alla.

Även tips på vilka man ska undvika tas tacksamt emot.

Jag har inte varit sen 99 så det börjar väl bli dags.. :)

Vill också ha tips!

Fick ingen

Jag fick inte tag på nån tandläkare i Linköping så jag hittade en svensktalande tandläkare i Polen. Tog färjan över från Karlskrona till Gdynia där tandläkaren finns. Handlade billig sprit, åt gott och rotfyllde tre tänder + lagade två. Tandläkarbesöket gick på strax under 3 tusen kronor och resan var inte speciellt dyr heller. Riktigt klipp!!

Vill ni ha tandläkarens nummer så kan nu messa mig.

Folktandvården har två års kö och privata tar inte emot dig utan "referenser" eller rekomendationer.
Ok lite överdrivet men det var vad som mötte mig i höstas då jag behövde gå efter 13 år utan besök... Hade liksom halkat ur rullona mellan alla flyttar.

Lycka till!

Jag har haft några olika varianter, först folktandvården, där en kraftigt byggd skäggig dansk dam grundlade min ovilja mot tandläkarbesök i sjuårsåldern,
sedan en privat tandläkare i ett par år,
militärtandläkare av det mindre nogräknade slaget,
en flytt,
folktandvård till att börja med,
sedan lärde jag känna en privat tandläkare genom min hobby, han tog väl hand om mig och gav mig skäliga priser, botade nästan min ovilja att gå till tandläkaren, men sålde sedan sin praktik för att gå i tidig pension,
den som tog över hans praktik skinnade mig,
och nu senast folktandvård.

Hittils känns det som att foktandvården lurar mig minst pengamässigt, gör bra jobb, och är mest lättilgänglig, men hos samtliga har jag fått lagningar som släpper efter ett tag, det enda som sitter som berget är amalgamet som folktandvården tryckte dit innan det blev förbjudet.
Jag har faktiskt inte så många hål i tänderna, men jag har fått göra om flera av lagningarna, och dessutom min favorit, dra ut visdomständer :banana :banana

En av visdomständerna drog jag hos min kompis, han hade bokat in mig klockan tre, när han sa åt sköterskan att avboka hon som skulle komma dit klockan halv fem insåg jag vidden av ingreppet.... :gnissla

Den jävla tanden hade rötter som metkrokar, åt alla håll, så den fick han skära ut ur tandköttet på mig, klyva, och plocka bitarna en och en...

Tandläkare i Linköping? Glöm det. Ett och ett halvt till två års väntetid. Man tror det är en fars men så är det. Hur i helvete skall man kunna få tandvård i det här landet om man flyttar?

Ring runt till tandläkarna i Norrköping istället. Där fick jag tid på ett par veckor.

Mvh,
/Fredrik

GuW skrev:
En av visdomständerna drog jag hos min kompis, han hade bokat in mig klockan tre, när han sa åt sköterskan att avboka hon som skulle komma dit klockan halv fem insåg jag vidden av ingreppet.... :gnissla

Den jävla tanden hade rötter som metkrokar, åt alla håll, så den fick han skära ut ur tandköttet på mig, klyva, och plocka bitarna en och en...

Iik, låter läskigt det där. Ännu har jag inte fått mina visdomständer ,varför heter dom det när de bara innebär smärta??.... men jag slår vad om att dom kommer när jag är minst anar det :7peta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti