Tack alla!!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
eftersom ja e så ruskigt duktig på data så skulle ja tänka mig att göra ett försök att skriva till er, Ett jätte tack till alla er som hjälpte mig med ambulans, hojen ( el resterna) o den fina uppvaktningen på sös,
Kände bara Micke innan ,men hoppas lära känna er andra likaväl! Så återigen ett tack,ifrån mig o mina nära!!!!

Jobbar lite med förs,b nu men ny buse ska ja ha,, d vet ni!
Sköt om er så hörs vi av Mvh Hayabusahenke

Vad konstigt det blir när man skriver.
Det måste vara ngt fel på servern!
Vad jag skulle skriva var "Hoppas att hjälpen inte behövs på nytt"
Alltså att du inte krachar igen! :)

/G

Fy fan!

För er som inte hört vad som hände kommer här berättelsen med lite bilder.

Efter att ha kört Möhippetransporten 12/7 tykte vi att vi kunde köra en sväng ihop.

Så vi svängde ut mot Stenslätten från Hemmesta vägskäl. Det had regnat under morgonen men höll på att torka upp. tempot blev så klart ganska lugnt.

Före Siggesta Gård är det en skarp vänsterkurva som togs i ett lugnt tempo. Jag ligger efter Henke och har lagt ner hojen för kurvan när jag plötsligt ser framhjulet på Henkes hoj släppa.

Följden blir att Henke åker av i tangentens riktning. Sedan går allt i ultrarapid; jag försöker få stopp på hojen utan att själv gå omkull, Henke tumlar omkring i diket och hojen studsar runt för att sedan korsa vägen FRAMFÖR mig och sedan stanna i andra diket.

Killarna efter mig får stopp på sina hojar och tar hand om Henke samt ringer 112. En förbipasserande barnläkare hjälper också till. Så vi andra tar hand om hojresterna på vägen och sedan trafiken.

Måste säga att allt "flöt" över förväntan och alla hjälpte till på ett föredömligt sätt.

MEN! När vi samlade ihop skrot och tillhörigheter i diket såg vi mycket delar från andra hojar och bilar. För drygt en månad sedan gick en herre åt på samma ställe där Henkes hoj stannade. Så ta det FÖRSIKTIGT i den kurvan.

Bifogat

• beskrkrasch.jpg
    beskrkrasch.jpg
    130.2 KB · Visningar: 1,393
Skönt att du fått komma hem igen, antar att det inte är så kul att ligga på sjukan , även om du tydligen blev ompysslad rätt bra där med :)

Om du vill börja köra lite lugnare touring så kan du ju få provköra mitt touringlok , så kanske du vill ha ett sådant istället :)

Den där hojen såg jag på bärgaren inne på söder ( folkungag) den hade sällskap av en glidarhoj på flaket , inte mycket kvar och spara på busan inte . Det såg illa ut när man såg hojen men bra att det inte gick värre än vad det gick.

Jag känner igen det där stället oxå. Förra året åkte jag förbi där å då var det en 98 R1a som var i diket. Nått på vägen?

Skönt att du klarade dig utan allvarliga skador!!!
Hojen såg inte så farlig ut, tur att du hade rampuckar :tummenupp (kunde inte låta bli :p)

p.s. har du GhostRider slipon eller tappade du det bara?

kajlyl skrev:
Hojen såg inte så farlig ut, tur att du hade rampuckar :tummenupp (kunde inte låta bli :p)

du ser väl upphängningsklämman på sista bilden?????

kajlyl skrev:

Nix, Helsystemets burk hamnade på gatan.
Med tanke på hur rädd Henke var om systemet försökte jag rädda det genom att lyfta av det från vägen med brännblåsa som resultat :(

Hamnade i tidningen

Hoppas inte det blir räcke bara...
1. Bild

Bifogat

• nvp20030805.jpg
    nvp20030805.jpg
    131.1 KB · Visningar: 668
2. Text

Bifogat

• nvp20030805_text.jpg
    nvp20030805_text.jpg
    127.4 KB · Visningar: 666
K-Micke skrev:
Haha! "Livsfarlig kurva". Det gäller väl ändå bara hjärndöda bilister och inte mc-åkare?

Visst är det tråkigt när folk klotar, men det är ju faktiskt fullt med skymda kurvor ute på vägarna. Det är inte vägen som dödar, det är dom klantiga förarna.

Suck! Läs och koppla in hjärnan före. Det står om Henke och han klantade sig INTE!

Att man skall anpassa hastigheten efter vägen håller jag med om.

Saken är den att Henke anpassade farten och känner vägen väl. Så olyckan beror på vägen eller hojen.

Det har hänt för mycket olyckor i den kurvan för att det skall bero på klantighet.

Hmm synd,,

Ja va ska man säga,,sweedo..du som låg bakom mig borde ju inte ha sett hur ja åkte omkull,,,kanske kan vår "listige vän" k-micke berätta hur ja "klatade mig"?
Va trött ja blir,,,

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back