Tack alla vänliga helgon i denna värld! ;)

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda VFR 800 -02
I lördagsnatt blev min 1 mån gamla K800i ficktjuvad av ett påtänt drägg på donken på vasagatan.
När jag kom hem på natten var det ju bara sätta sig o ringa polis o operatör mm.
låste både telefon o simkort ca 2h efter att den blivit stulen..
efter strul med försäkringsbolag samt elgiganten (pga borttappat kvitto) skulle jag nu få en ny mobil.
Idag damp nya sim-kortet ner i brevlådan och för ca 20 min sen ringer en tjej..
Hon undrar vem jag är och varför jag ringt henne mellan kl 3-4 natten till söndag.. :va
Förklarar att telefonen blivit stulen vid den tidpunkten och att jag inte har den minsta aning om vem hon är..
Visar sig att tjejen har fått flera samtal från 2 olika nr den natten och dessutom har ett barn med detta vidriga fanskap, det slutar med att hon ger mig både namn och personnr på killen och önskar mig lycka till.. :tummenupp
Så nu är det bara prata med kära styvfar som sitter på rikskrim o hoppas på att han kan göra något åt saken.. :yoparty
Även om det visar sig att farbror blå inte kan göra något åt saken kan nog några vänner ställa upp då det har visat sig att killen också bor i södertälje.. :tummenupp

TACK!! :Bugar :Bugar

Man kan ju råka tappa ett baseballträ i huvet på han:näsblod

VADÅ:va Det var inte jag, jag slant :rolleyes:

Om jag inte bodde så långt från Södertälje hade jag gärna varit med på... :smasha :fatta!
För polisen lär ju inte göra något tyvärr.

Idag damp nya sim-kortet ner i brevlådan och för ca 20 min sen ringer en tjej..
Hon undrar vem jag är och varför jag ringt henne mellan kl 3-4 natten till söndag.. :va
Förklarar att telefonen blivit stulen vid den tidpunkten och att jag inte har den minsta aning om vem hon är..
Visar sig att tjejen har fått flera samtal från 2 olika nr den natten och dessutom har ett barn med detta vidriga fanskap, det slutar med att hon ger mig både namn och personnr på killen och önskar mig lycka till.. :tummenupp

Antingen är jag osedvanligt trög idag eller så fattar jag ingenting?
Du får ett nytt simkort (samma nummer som innan antar jag?) och på det numret ringer en tjej som har blivit uppringd av ditt stulna nummer (och ett annat nummer)?

Alltså eftersom hon ringde dig och frågade om det var du som ringt den natten så kan hon ju alltså inte ha pratat med personen ifråga vid det givna tillfället, så hur vet hon då att det var hennes ex som hade ringt med det? För att han ringde från ett annat nummer samma natt?

Så, om mitt ex, som tycker att jag är ett vidrigt fanskap, blir uppringd av en stulen mobil så är det ju helt naturligt att jag ska få knäskålarna krossade av ett par rediga grabbar från SH.com. Jag menar, bevisbilden är ju direkt glasklar.

:va

Du får ett nytt simkort (samma nummer som innan antar jag?) och på det numret ringer en tjej som har blivit uppringd av ditt stulna nummer (och ett annat nummer)?

Alltså eftersom hon ringde dig och frågade om det var du som ringt den natten så kan hon ju alltså inte ha pratat med personen ifråga vid det givna tillfället, så hur vet hon då att det var hennes ex som hade ringt med det? För att han ringde från ett annat nummer samma natt?

Så, om mitt ex, som tycker att jag är ett vidrigt fanskap, blir uppringd av en stulen mobil så är det ju helt naturligt att jag ska få knäskålarna krossade av ett par rediga grabbar från SH.com. Jag menar, bevisbilden är ju direkt glasklar.

Självklart skall du ha lite pisk i ett sådant läge!!..:D

Självklart skall du ha lite pisk i ett sådant läge!!..:D

Inte helt omöjligt, eller "I think I deserved that one.." (citat: Jack Sparrow) :D

Men här tycker jag det luktar attentionwhore lång väg. Nog för att det kryllar av idioter i Slöddertälje, men ska jag knäcka nåns ben så vill jag fan ha stadiga bevis först.

Inte helt omöjligt, eller "I think I deserved that one.." (citat: Jack Sparrow) :D

Men här tycker jag det luktar attentionwhore lång väg. Nog för att det kryllar av idioter i Slöddertälje, men ska jag knäcka nåns ben så vill jag fan ha stadiga bevis först.

Ok, jag kanske var lite otydlig.. Eftersom denna tjej nu hade svarat på det andra numret han hade ringt på vid samma tidpunkt, samt att hon bor i Borlänge o inte känner någon annan i sthlm/södertälje-området än han + att han redan är känd hos polisen för liknande grejer så drar jag min slutsats där . Vem annars skulle det kunna vara ? Någon som snott mobilen och ringt ett random nr o chansat på att komma fram till någon eller?
Tror dessutom inte att tjejen skulle gett mig uppgifter om killen om hon nu inte trodde att det var han heller..

Dessutom har jag aldrig bett någon på SH göra någonting. Det är helt dina egna tolkningar av mitt inlägg.. Men att hoppa på mig o säga att jag skulle vara ngn attentionwhore är lite att överdriva. Då finns det betydligt värre fall här på SH.

Dessutom har jag aldrig bett någon på SH göra någonting. Det är helt dina egna tolkningar av mitt inlägg.. Men att hoppa på mig o säga att jag skulle vara ngn attentionwhore är lite att överdriva. Då finns det betydligt värre fall här på SH.

Ok, så varför skapade du en tråd om det här då?

Nog för att jag inte har nåt emot att folk "varnas" när Polisen hellre står och tar moppefuckon vid nån korvgrill eller sitter på kontoret och fiser varmluft, men då ska man fanimej ha rejält med bevis först. Om inte bevisen skulle hålla i en rättegång så ska man nog vara jävligt försiktig med vem man bryter benen på.
Jag har en polare som anmäldes för att ha förgripit sig på sin egna dotter, av sin helt sinnessjuka ex-hagga och den killen är den siste på jorden som skulle göra en sån sak, anledningen var däremot att han var en så exemplarisk farsa så han skulle smutskastas. Nu lades hela grejen ner i brist på bevis men den killen är fortfarande märkt för livet, för han bor i en mindre kommun där alla känner alla och alla vet vad alla gör. Så se för fan till att det verkligen är den där snubben innan du släpper loss hundarna.

Ok, så varför skapade du en tråd om det här då?

Nog för att jag inte har nåt emot att folk "varnas" när Polisen hellre står och tar moppefuckon vid nån korvgrill eller sitter på kontoret och fiser varmluft, men då ska man fanimej ha rejält med bevis först. Om inte bevisen skulle hålla i en rättegång så ska man nog vara jävligt försiktig med vem man bryter benen på.
Jag har en polare som anmäldes för att ha förgripit sig på sin egna dotter, av sin helt sinnessjuka ex-hagga och den killen är den siste på jorden som skulle göra en sån sak, anledningen var däremot att han var en så exemplarisk farsa så han skulle smutskastas. Nu lades hela grejen ner i brist på bevis men den killen är fortfarande märkt för livet, för han bor i en mindre kommun där alla känner alla och alla vet vad alla gör. Så se för fan till att det verkligen är den där snubben innan du släpper loss hundarna.

Äsch lugna ner dig! Lite stryk har väl ingen dött av? Spelar ju ingen större roll om han är skyldig eller inte, något ont har han väl gjort nån gång.
:rolleyes:

Precis, har han inte gjort något så har han nog fan tänkt att göra något. Alltså borde han ha spö. Var är kjettinggänget när dom behövs?

Du reggade dig så sent som i Juni 2007 och tycker du redan stigit till en av de vettigare här. Och du har fan humor med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti