Ta väck batteriet på R1..?

Håkansson

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
ninja
Hur e de enklaste sättet o montera bort mitt batteri på min R1 -03 ?

Ta väck sadeln först elle..? (mobba mig inte för min simpla dumma fråga, har nyss köpt hoj)

Tur du inte har en 04. Sämsta lösningen nånsin för fastsättning av batteriet. Tror det är det enda negativa jag har att säga om nya R1an.

Iaf på din är bara väck med sadeln o ta loss batteriet. Min som sagt, måste man lossa tanken o ta i en massa o greja.

lossa tanken låter jobbigt..

hur äre på r6 -00
den får ja fantamej inte ur batteriet på ... nedre infästningen till tanken är ivägen.. jobbigt

heimdal skrev:
lossa tanken låter jobbigt..

hur äre på r6 -00
den får ja fantamej inte ur batteriet på ... nedre infästningen till tanken är ivägen.. jobbigt

R6 99 och 00 e samma..

lossa sadeln, bort med gummispännet.. lossa batteripolerna & luft i bakkanten på batteriet... tar max 2 min att ta bort

Det sitter en insexa i vardera bakkant på sadeln. Lyft på dynan så ser du skruvarna.

Håkansson skrev:

Ta väck sadeln först elle..? (mobba mig inte för min simpla dumma fråga, har nyss köpt hoj)

Håkansson skrev:

Du e slut! :FU

Kurvmakaren skrev:
"80-411" är billigt. Bra att känna till om man är ägare av en R6:a 99:a eller 00:a.

Hos en känd bilreservdelsförsäljare.
Säg gärna B om du ändå ska säga så mycket som du gör.

Poacher skrev:
Säg gärna B om du ändå ska säga så mycket som du gör.
Då får det väl bli B som i Bitema då...

Menade bara att man kan stoppa i andra batteri än det svindyra original som återfinns att köpa.

Därmed behöver man inte vara riktigt lika rädd om sitt originalbatteri.

Last edited:
Självklart kan man det, men tar man had om sitt ordinarie batteri när hojen står på vintern så håller det ganska bra och man behöver inte köpa något nytt överhuvudtaget.

Poacher skrev:
Självklart kan man det, men tar man had om sitt ordinarie batteri när hojen står på vintern så håller det ganska bra och man behöver inte köpa något nytt överhuvudtaget.

Det gäller inte alla batterier. vet ett antal av Yamahas originalbatterier som blivit omsogsfullt ompysslade mellan varje körning (Optimate III) men ändå inte hållt.
Ett batteri till en R1 -00 håller mig veterligen inte mer än typ 3-4 år sen är det dags att byta.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...