ta mc kort - vilket program?

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
ktm 690 smc 2011
Jag har funderingar på att ta motorcyckelkort nu i sommar.
Men jag vill inte betala överpris som man fick göra när man tog bilkörkortet.

Finns det något program på nätet som är bra för att lära sig teorin?
STR trafikskola fanns när jag tog bilkörkort och det var samma program som dom hade när man skrev teoriprovet så hade man vetat det när man skrev in sig på körskolan hade man ju sparat 4000 kr.

Så finns det något bra program på nätet som mna kan använda sig av för att plugga in körkortet? Eller andra förslag?

hur kan de kostat 4000 för teori? du kan köpa distanstest för 15kr st, då är det samma prov som körskolorna har... men du lär ju behöva böckerna ändå, jag gav 900kr tror jag för alla böcker och 20 test på nätet...

Njea.. Boken jag hade läste jag bara 1 gång. Sen gjorde jag resten av "teorin" på datorprogrammet STR trafikskola när jag tog bilkörkort.
Jag betalade 4000 kr för ett "teoripaket" .. nåt i den stilen.

Vart hittar jag dom där distanstesten?

Överlägset bästa testerna tyckte jag var de på str.se. Liknade iaf de på vägverket. Körde även ngt annat körkortsprogram men de frågorna skiljde sig ganska mkt. Köpte endast mc-delen av teoriboken. Många av miljö och bilspecifika frågorna är borta på mc-provet så upplevde inte att resten behövdes. Körde proverna på str, kollade upp det jag missat på osv. Den trafikvana du har sedan tidigare gör att man klarar stora delar av provet utan att ens läsa på.

har för mig att det kostade 1500 när jag skrev in mig på körskolan, och då vare ju inskrivningen böcker och fria teoritester på deras datorer (rekomenderas varmt) Och en teori kurs om man ville.

Fick möjligheten att testa några program hos polaren. Bonniers 2009 var riktigt bildande och bra på alla sätt. Finns olagliga varianter att ta ner om du vill vara tjyv ;) typ ala törrent eller så.

Övningar, teori och slutprov är inkluderat i programmet.

Jag har funderingar på att ta motorcyckelkort nu i sommar.
Men jag vill inte betala överpris som man fick göra när man tog bilkörkortet.

Finns det något program på nätet som är bra för att lära sig teorin?
STR trafikskola fanns när jag tog bilkörkort och det var samma program som dom hade när man skrev teoriprovet så hade man vetat det när man skrev in sig på körskolan hade man ju sparat 4000 kr.

Så finns det något bra program på nätet som mna kan använda sig av för att plugga in körkortet? Eller andra förslag?

Okej tack för tipsen.
Ingen som vet vad programmet heter som dom använder nu när man skriver teoriprovet?

Trafikskolan TEO MC 2009 använde jag, pluggade enbart på det och klarade teorin hur enkelt som helst :) är i stort sett samma som dom använder när man skriver upp

vilket program du än tar se till att det är kompatibelt med ditt operativ system. jag hade hittat det program som bilskolorna aanvände men det var uppenbarligen inte gjort för Vista. programmet rättade "fel" och vissa av frågorna menade den att jag inte bockat i alls. skrotade den skiten o satt på skolans burkar istället. men jag tycker man lär sig mer av att läsa böckerna åtskilliga gånger och notera stödpungkter.

vilket program du än tar se till att det är kompatibelt med ditt operativ system. jag hade hittat det program som bilskolorna aanvände men det var uppenbarligen inte gjort för Vista. programmet rättade "fel" och vissa av frågorna menade den att jag inte bockat i alls. skrotade den skiten o satt på skolans burkar istället. men jag tycker man lär sig mer av att läsa böckerna åtskilliga gånger och notera stödpungkter.

Har man vista får man fan skylla sig själv, använd hellre win 3.1 :näsblod

Till trådskaparen, läs genom mc-boken, gör några str.se test sen klarar du teorin..

Rekommenderar också boken. Skit i programmen.

Njea.. Boken jag hade läste jag bara 1 gång. Sen gjorde jag resten av "teorin" på datorprogrammet STR trafikskola när jag tog bilkörkort.
Jag betalade 4000 kr för ett "teoripaket" .. nåt i den stilen.

Vart hittar jag dom där distanstesten?

på korkort.com/distanstest
det är det som trafikskolorna har i sina burkar...

TRAFIKSKOLAN.TEO.MC.2009 är ett skit bra program plöjde igenom det i några veckor sedan gjorde jag teoriprovet och det gick som en dans

1: Låna boken.
2: Tillbringa en regning kväll med att läsa.
3: Skriv provet.
4: Teorin är nu avklarad, gratis sånär som kostnaden för själva skrivningen.

:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS