Hej!
Hojen står just nu på verkstan pga en olycka. Dock är skadorna inte speciellt omfattande och jag borde klara att göra jobbet på en förmiddag.
Det jobbigaste är dock att jag inte riktigt vet hur jag ska få loss framhjulslagerna.
En idé jag fick var att jag ska skulle stoppa in en lång bult eller dylikt och slå ut lagret inifrån med en gummihammare, men jag är rädd att aluminiumet i navet inte pallar det...?
Dock kanske inte detta var en så tokig idé om jag kyler ner lagret med kylspray innan? Stål leder ju inte värme/kyla lika bra som aluminium och därför kommer ju inte navet krympa lika mycket som lagret och då kanske det går lättare?
Hojen står just nu på verkstan pga en olycka. Dock är skadorna inte speciellt omfattande och jag borde klara att göra jobbet på en förmiddag.
Det jobbigaste är dock att jag inte riktigt vet hur jag ska få loss framhjulslagerna.
En idé jag fick var att jag ska skulle stoppa in en lång bult eller dylikt och slå ut lagret inifrån med en gummihammare, men jag är rädd att aluminiumet i navet inte pallar det...?Dock kanske inte detta var en så tokig idé om jag kyler ner lagret med kylspray innan? Stål leder ju inte värme/kyla lika bra som aluminium och därför kommer ju inte navet krympa lika mycket som lagret och då kanske det går lättare?