Ta licens koll!

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bianchi-trampcykel
Tjena Sh-are!

Jag har tänkt att ta licens för att kunna köra bana och raca lite men attans vad svårt det är att hitta kurs hållare. Jag såg att NRS hade en kurs i helgen men den var i Härnösand, det är lite väl långt och sen ser kalendern tomt ut. Så, jag har hört mig runt lite och fått kontakt med en kille som är villig att hålla i en förarkurs om vi blir tillräckligt många. Detta kommer isf äga rum någonstans i södra Sverige (beror på hur banorna är lediga) och det blir en helg i Juni. Detta är en seriös kurshållare där ambulans och sjukvårds personal självklart är på plats. Både tjejer och killar kan vara med bara man har något 2hjuligt att åka på.

Detta är bara en intresse anmälan. Tyvärr så vet jag inte priset för tillfället men ju fler desto billigare.

1. Emmigirl

Det går en kurs med uppkörning på måndag på Mantorp vet ej när teoridagen är.
Kursen inklusive 2 bandagar (varav ena är "uppkörning") 23xx kr.

/Oskar

1. Emmigirl
2. Bakhjulet

Sign me up baby,.. :crash

Grymt många intresserad det blir nog bara vi bakhjuet:D
Hela banan för oss själva :yoparty

Det går en kurs med uppkörning på måndag på Mantorp vet ej när teoridagen är.
Kursen inklusive 2 bandagar (varav ena är "uppkörning") 23xx kr.

/Oskar

Detta skulle isf bli i juni månad då har man lite tid att planera och om man blir mer än 10 st då hamnar priset under det då skriver.
Vem är det som håller i detta, är det seriöst?
Har hört att det finns vissa som är oseriösa....

Last edited:
Grymt många intresserad det blir nog bara vi bakhjuet:D
Hela banan för oss själva :yoparty

Detta skulle isf bli i juni månad då har man lite tid att planera och om man blir mer än 10 st då hamnar priset under det då skriver.
Vem är det som håller i detta, är det seriöst?
Har hört att det finns vissa som är oseriösa....

LMS kostar 1200 kr för två dagar, teori torsdag kväll och körning hela fredagen. Verkar väl ganska seriöst va? :) 28-29 juni

Bara så att ni vet så måste man befogenhet från SVEMO att hålla kurs om det ska gå att lösa någon licens efteråt. ;) LMS har naturligtvis det, ni är välkomna dit och ni kan köra race direkt efteråt!

Teori torsdag kväll, uppkörning fredag. Race lördag och söndag. Rivstart på karriären. :D

http://lms07.mine.nu/brace.php

Bara så att ni vet så måste man befogenhet från SVEMO att hålla kurs om det ska gå att lösa någon licens efteråt. ;) LMS har naturligtvis det, ni är välkomna dit och ni kan köra race direkt efteråt!

Teori torsdag kväll, uppkörning fredag. Race lördag och söndag. Rivstart på karriären. :D

http://lms07.mine.nu/brace.php

Hur fungerar det med själva licensen ska det lösas engångslicens först i så fall ?

För den riktiga licensen tar ju ett tag innan man får. Jag bryr mig inte igentligen utan det är mest för att upplysa de som tänker på att gå kursen samt tävla.

MVH Oskar

LMS kostar 1200 kr för två dagar, teori torsdag kväll och körning hela fredagen. Verkar väl ganska seriöst va? :) 28-29 juni

Låter bra faktiskt!
Än så länge så är vi under 10 pers men veckan är inte slut än :)
På lördag måste jag meddela hur många som är intresserade.
Detta skulle bli en helg och det är perfekt för min del!

Låter bra faktiskt!
Än så länge så är vi under 10 pers men veckan är inte slut än :)
På lördag måste jag meddela hur många som är intresserade.
Detta skulle bli en helg och det är perfekt för min del!

Vilken bana kan du hyra för ca 15000kr för en helg i Sverige...? Har väldigt svårt att tro att du lyckas med det.
Alla större banor kostar 40-60kkr per dygn under högsäsong och de mindre ligger väl ungefär på hälften..

Funderar själv starkt på LMS-kursen. Säger sig självt att man måste ta sin roadracinglicens där man en gång i tiden tog F3-licens:tummenupp

Nu har deadlinen blivit nådd och intresset har varit vagt men jag måste tacka dem som har hört av sig och tacka alla dem som har gett mig massa nyttig information. Inte hade jag någon aning om att det fanns kurser lite här och där :)
Jag får hänvisa till dessa kurserna som folk har uppgett här och önska er lycka till ;)
För min del så blir det till att snacka med chefen och se om man kan ta ledigt en tors o fre för att gå på kurs :)
Kör lugnt ute på vägarna och gasa som dårar på banan!

Ha de gott och tack för mig!

Jag är anmäld:yoparty Vilka mer skall ta licens 28-29 på Sviesta ?
Kanske kan vi samåka på nåt sätt.

1: J-A

Har för mig att LMS ska ha en licenskurs till hösten (aug eller sept), hittar inte exakt datum just nu.
Tänkte iaf åka upp till den om allt klaffar.
Har släp och bil där det finns plats för en till.

Sen får vi se om jag åker på Mandy eller om banräser är införskaffad till dess, sköj ska det bli i vilket fall :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien