ta bort stygn..

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
har ett stygn i tån efter en operation, har gått 10 dagar, och nu har "tråden" de sytt med växt fast i en bit sårskorpa.. så är de bara å klippa tråden om ja kommer åt å dra loss den eller? har för mig ja gjorde så med nåra stygn jag hade i armen för massa år sedan. lite störande när sårskorpan inte lossnar..

Klipp och dra!
Det som gäller :D

heimdal skrev:
har ett stygn i tån efter en operation, har gått 10 dagar, och nu har "tråden" de sytt med växt fast i en bit sårskorpa.. så är de bara å klippa tråden om ja kommer åt å dra loss den eller? har för mig ja gjorde så med nåra stygn jag hade i armen för massa år sedan. lite störande när sårskorpan inte lossnar..

Ja, ta en tång. Dra upp vid knuten där och sen klipp av det.

Hatar att ta stygn :gnissla . Hade runt 130 i handen för ett halvår sen. Var INTE skönt att bli av med dom

Bada foten i 10 minuter så den blir mjuk. Sen är det bara att klippa o dra

Last edited:
Tänk bara på att när du lyfter upp stygnet och ska klippa att du inte klipper av knuten utan den ska vara kvar så att du kan dra ut tråden. Risk att den sitter kvar under huden annars.

Last edited:
Receptet heter 30 min fotbad följt av mjukgörande kräm.Klipp därefter av tråden med en liten sax (de på armeknivarna är bra) och plattång för att dra ut tråden. Sen gärna lite sprit och ett par rena sockor så blir det finemang.

Boris JR skrev:
Receptet heter 30 min fotbad följt av mjukgörande kräm.Klipp därefter av tråden med en liten sax (de på armeknivarna är bra) och plattång för att dra ut tråden. Sen gärna lite sprit och ett par rena sockor så blir det finemang.

går de bra med smirnoff?

Ähhh, ett stygn!? Slit loss sårskorpan samtidigt som du tar stygnet, att riva sårskorpor borde alla få göra minst en gång om dagen!
Jag hade stygn INUTI halsen med såna där jävla blå trådar som kittlade mig i gommen och ner i halsen :huvet Det tog flera dagar mer än vad de hade sagt innan skiten försvann.

heimdal skrev:
går de bra med smirnoff?

Drik halva flaskan smirnoff och gå till apoteket och köp alsolsprit (stavning?) . Sen går du hem. Driker andra halvan av smirnoffen och säter i gång. Vi det här stadiet ska du inte känna mycket. Se till så att du inte somnar under din "operation".

heimdal skrev:
går de bra med smirnoff?

Sålänge den inte är smaksatt så går det finfint... Fast personligen föredrar jag alsolsprit eller t-röd (undantagsfall)

EDIT: Spriten skall du använda för att rengöra såret inte för invärtes bruk.... :fyllisar

LiCrO skrev:
Hemidal din klenis, Oroar du dig över ett stygn :rofl

:lol
Heimis:
Stackare..behöver du smärtstillande tabletter så hojta.. :hihi

va fan du har ju skaffat tjej nu föresten..kan du inte be henne, gulli gull framför tv:n, massera lite här och där och så när du minst anar det så drar hon bort den.

Såååå...hur går det med högerhanden då :D både jag och lisa har ju sagt att du ska variera :fatta!

Last edited:
2fast4hjo skrev:
:lol
Heimis:
Stackare..behöver du smärtstillande tabletter så hojta.. :hihi

va fan du har ju skaffat tjej nu föresten..kan du inte be henne, gulli gull framför tv:n, massera lite här och där och så när du minst anar det så drar hon bort den.

Såååå...hur går det med högerhanden då :D både jag och lisa har ju sagt att du ska variera :fatta!

smärtstillande har jag.. men de blev jag helt sepe i skallen av :va

de blir bättre å bättre med handen.. hehe :rolleyes:

2fast4hjo skrev:
Då blir det ju inte sport :D
Hur ska man göra då? Man kanske kan prova knyta ihop tråden med en annan tråd som man knutit fast en sten i och så provar man kasta den från en bro! Eller så knyter man fast i en häst som man daskar på stjärten.

honkiie skrev:
Hur ska man göra då? Man kanske kan prova knyta ihop tråden med en annan tråd som man knutit fast en sten i och så provar man kasta den från en bro! Eller så knyter man fast i en häst som man daskar på stjärten.

:hihi

Så heimdal hur går det..har du lyckats få bort den än eller ska man behöva åka in till skövde och "hjälpa dig på traven".

Har repat upp många stygn :rolleyes:

heimdal skrev:
smärtstillande har jag.. men de blev jag helt sepe i skallen av :va

va fan...du ska ju inte ta alla på en gång. :hihi

Bifogat

• bild4.jpg
    bild4.jpg
    34.5 KB · Visningar: 93
Last edited:
honkiie skrev:
Tar man inte bort stygn hos "doktorn" ?? Har jag då gjort iallafall.

Det beror på om dom vill ha en efterkoll.. Ett stygn brukar inte behövas nån efterkontroll på.
Tog bort 2 st födelsemärken. och fick 3 stygn på varje. DOm fick man plocka bort själv. Bara skönt att få bort dom när det är dags.
Det kliar ju satan.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back