ta bort limmet efter dekaler !!

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
hej ! jag har precis tatt bort mina dekaler på min rg125f men limmet sitter kvar har suttit hur länge som helst och gnuggat på de men de lossnar aldrig :huvet

är det någon osm vet hur man lätt kan få bort limmet utan att lacken går isönder :tomten tack på förhand :banana

Mr_haak skrev:
2180863 hej ! jag har precis tatt bort mina dekaler på min rg125f men limmet sitter kvar har suttit hur länge som helst och gnuggat på de men de lossnar aldrig :huvet

är det någon osm vet hur man lätt kan få bort limmet utan att lacken går isönder :tomten tack på förhand :banana

T-röd funkar utmärkt. Kört både på bil och mc, man får gnugga en del dock.

lite CRC Brake clean löser upp limmet...bara att torka bort det sen.
torka dock ordentligt sen när limmet är borta. starka saker det där :7peta

Mr_haak skrev:
2180863 hej ! jag har precis tatt bort mina dekaler på min rg125f men limmet sitter kvar har suttit hur länge som helst och gnuggat på de men de lossnar aldrig :huvet

köp 3M industri cleaner, en citrusbaserad pryl i sprayform.
finns inget som är i närheten, hur bra som helst.
och skadar inte lacken...

Finns annars eukalyptusolja som är grymt bra att ta bort tejprester med. Den skadar absolut inte lacken, men luktar stark :hihi så handskar är att rekommendera då man använder det.

bensin på en tvättsvamp fungerar aldeles strålande, tvätta lite lätt över klibbet & låt det dra till sig av bensinen, sen löser bensinen upp det & det är bara till att tvätta bort resten med den indränkta tvättsvampen..gjorde det i förra veckan på klippet som blev kvar efter jag tog bort emblemen på bilen..

(glömde att att säga att du självklart måste vaxa efteråt på stället du har haft besin)

I färgaffären finns det "limtvätt" som golvläggarna använder. Löser upp resterna direkt utan gnugg, utan att skada lacken, luktar gott dessutom.

Lynn skrev:
2180922 Finns annars eukalyptusolja som är grymt bra att ta bort tejprester med. Den skadar absolut inte lacken, men luktar stark :hihi så handskar är att rekommendera då man använder det.

Luktar det mindre om man har handskar på sig ??... :hihi . Jaha...Jag förstår !! Man sätter handskarna över snoken !.. :rofl

( F'låt....Kunde bara inte låta bli.. :pannkyss )

Folkezx9r skrev:
2181377 Luktar det mindre om man har handskar på sig ??... :hihi . Jaha...Jag förstår !! Man sätter handskarna över snoken !.. :rofl

( F'låt....Kunde bara inte låta bli.. :pannkyss )

:rofl
Nu när du påpekar detta så inser jag mitt fel.... :huvet :rofl :rofl

Det är lugnt... :pannkyss

Lynn skrev:
2181473 :rofl
Nu när du påpekar detta så inser jag mitt fel.... :huvet :rofl :rofl

Det är lugnt... :pannkyss

Ha ha... Jag fick chansen o tog den .. :) . Nähä... Fint väder... Vad gör jag här ??... :). Ska sätta handskarna över snoken o ut o bränna gummi.... Det luktar rätt skarpt ! :D

Biltema har en dekalborttagningsvätska... Doftar väldigt mycket citron, men funkar gör det... Gör man det inomhus luktar det nystädat sen! :yoparty

Motin skrev:
2180870 T-röd funkar utmärkt. Kört både på bil och mc, man får gnugga en del dock.

men om jag tar t-sprit eller något sånt bleker inte det eller förstör lacken också då? det är ju plastkåper som jag ska ta det på ! försökte med diskmedel men det funka inte alls har testat me 5-56 med funkar inte de häller men om man tar sånt starkt som t-sprit förstörs inte lacken på plastkåperna då? :död

Mr_haak skrev:
2181801 men om jag tar t-sprit eller något sånt bleker inte det eller förstör lacken också då? det är ju plastkåper som jag ska ta det på ! försökte med diskmedel men det funka inte alls har testat me 5-56 med funkar inte de häller men om man tar sånt starkt som t-sprit förstörs inte lacken på plastkåperna då? :död
Jamen ta lacknafta o gå ut o ta av skiten nu.
Aceton löser upp lacken till dig.
Men inte sprit.

Mr_haak skrev:

Vill du har rejäla grejer kör med bromsrengöring, tog till och med bort inbränd tjära på min titandämpare, fast jag fick gnugga uta bara h*lvete! :tummenupp

Mr_haak skrev:
2181801 men om jag tar t-sprit eller något sånt bleker inte det eller förstör lacken också då? det är ju plastkåper som jag ska ta det på ! försökte med diskmedel men det funka inte alls har testat me 5-56 med funkar inte de häller men om man tar sånt starkt som t-sprit förstörs inte lacken på plastkåperna då? :död

Nope T-Röd bleker eller förstör inte lacken eller plasten.. har använt det på tanken o plastdelar på min hoj, bildörrar efter lister på tjejens bil, 2 andra bilar som jag har haft.. Tvätta av det ställen med lite bilschampo o vatten som du haft T-Röd på när du är klar bara..

Använder även en annan pryl numera som heter Cleaner Pen .. nån vätska i som man trycker ut genom en filtpenna .. Tar bort limmrester och klistermärken osv osv. Kommer inte ihåg var ja köpt den bara..

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back