Ta bort larm?

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Hej!

När jag köpte min retta var det larm monterat på, nu har sirenen slutat fungera och jag misstänker att larmet drar ström så ska ta bort det.

Det är Selca, det är startspärr på.

Hur ska jag montera av det? Är det bara att klippa / dra loss alla kablar som går till det eller kommer den inte starta då? Det är en rejäl kabelhärva som går in i elsystemet...

Ett larm skall normalt bara dra lite ström dvs nån millampere så hojen skall kunna stå i månader. Tala om hur man demonterar ett larm på ett öppet forum, känns som man skulle kunna hjälpa tjuvar, så det tror jag inte seriösa gör. Kontakta yamahåterförsäljare/firma så kan de hjälpa dig.

Ett larm skall normalt bara dra lite ström dvs nån millampere så hojen skall kunna stå i månader. Tala om hur man demonterar ett larm på ett öppet forum, känns som man skulle kunna hjälpa tjuvar, så det tror jag inte seriösa gör. Kontakta yamahåterförsäljare/firma så kan de hjälpa dig.

Mjo men det larmet är allt annat än normalt, efter en tvätt så säckade det ihop helt. Lär ha kommit vatten någonstans.
Kan inte komma på något annat än larmet som skulle kunna vara problemet, o även om det inte är det som drar ström så vill jag slippa skiten. Besvärligt att behöva larma av hela tiden och är rädd för att det ska få flipp och bryta tändningen under färd. Sirenen fungerar inte alls och det känns bara onödigt att ha kvar det.
Har ett billigare larm jag tänkt slänga på och bara montera sirenen och dosan, så man har rörelsedetektor och siren men inget mer...

Hur som helst så kostar firmor pengar o sist jag hade den inne på service så snackade vi om larmet och på meken lät det typ " har ingen aning om vad det kan vara för fel o vet inget om dedär larmet vill inte röra ring dem som monterade det ".

Skulle uppskatta tips om hur jag blir kvitt skiten, gärna i PM om ni inte vill skriva det öppet här.

Kan fota legg o reggbevis etc om det krävs. :rolleyes:

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back