"Ta bort en växel från Cagivan"

_Micky_

Babbom!
Gick med
7 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Derbi GPR 70rr
Tjenare tjenare. Hade tänkt att köpa mig en Cagiva Mito och bygga den till Banhoj i 125 klassen. Grejen är att dena hoj har 7 växlar och man får max ha 6växlar enligt svemos reglemente. Frågan är då ifall de går att ta bort en växel eller är det något som är väldigt svårt och dyrt?

Mvh
 
Det är nog bara att spärra växeltrumman på 1an eller 7ans växel.
Ta inte bort några drev för det blir bara strul.

Men Cagivan är inte så lätt att få tag i delar till och är väl inte något vassare att åka på än Aprilian?

Du kan få köpa en Aprilia för 27, ready for race ;) med nya däck mm mm...
 
Det är nog bara att spärra växeltrumman på 1an eller 7ans växel.
Ta inte bort några drev för det blir bara strul.

Men Cagivan är inte så lätt att få tag i delar till och är väl inte något vassare att åka på än Aprilian?

Du kan få köpa en Aprilia för 27, ready for race ;) med nya däck mm mm...

Får man göra så att bara spärra växeltrumman? Vad jag vet så är Cagiva vassare än Aprilia originalt. Har även hittat sidor som säljer en hel del delar till Cagiva :)
 
För att regna på din parad lite så kommer du att göra det mycket svårare för dig om du kör nånting annat än Aprilia i 125JR. För jag antar att du inte siktar på 125GP-klassen?

Som ensam Cagiva-pilot får du väldigt svårt att få fatt i delar i depån.

Vad gäller växellådan så borde det inte bereda några problem, eftersom motorcykeln ska vara i homologiserat skick i 125JR. 7 växlar it is, alltså.
 
sen efter 98 eller 99 är väll cagivorna 6 växlade??? samma motor i princip har jag för mej iallafall, typ cylinder, vev å lite annat:)


annars så har jag en bankittad 04 aprilia för 20000:arsele gått iår med startnummer 45
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top