"Tävla bana 2007" - steg för steg?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Jag tänkte ge mig på - cirkusen....

Steg 1, en hoj behöver man ju. Det inhandlas nu inom kort... Av princip-skäl så blir det ingen 600. Vikten (manligheten) måste kompletera effekten brukar det ju heta..

Tänkte införskaffa en R1, 2004 el nyare, kitta för bana under vintern. Sen vill jag ge mig ut på bana å tävla, jag vill inte köra tisdagsträning, jag vill tävla i någon klass typ rookie 1000 om det finns. Däcksponsor som folk verkar ha svårt att få är redan fixat.

Men jag har ingen aning som sagt, om vad man ska köra för klass, vad man ska göra för att få licens, eller hur man ska gå tillväga med något överhuvudtaget.

Fyll gärna på..

Steg 1, skaffa hoj, bygga banhoj under vintern.
Steg 2...
Steg 3...
Steg 4...
Steg 5...
Steg 6...
Steg 7...
Steg 8...
Steg 9...
Steg 10...
Steg 11... Najja oljepluggar har jag hört..
Steg 12... Ingen glykol har jag också hört

Berätta gärna mer.. Jag tänker ge mig på att köra bana 2007. Finns många anl, hävdar inte att det är spec mkt säkrare att köra bana, visst, bulten saknar avåkningszooner, men framförallt motstånd ;) skämt å sido... jag vill gasa helvete på bana, ingen träning, utan tävling..
 
Steg 2: Prioritera.
Steg 3: Släpp outlaw-attityden, den funkar dåligt från 25 startplats på gridden
Steg 4: Sälj din stjärt till sjömännen. Racing kostar alla pengar du kan ordna fram.
Steg 5: Träna. Om du tror att du är snabb på gatan, så betyder det bara att du inte har förstånd att köra sakta på gatan. För att bli snabb på bana krävs andra egenskaper.
Steg 6: Träna mer. Det är tråkigt att bli utkvalad.
Steg 7: Träna på regnkörning. Man ställer inte in ett race om det regnar.
Steg 8: Träna. Helst utan att krascha. Krascha sej snabb har många provat. Få har lyckats utan men för livet.
Steg 9: För att fixa hojen, läs instruktioner på www.roadracing.se Kom ihåg att det alltid är dyrare att kitta upp en gathoj än att köpa en färdigbyggd racehoj.
 
IronMike skrev:
2380018 Jag tänkte ge mig på - cirkusen....

Steg 1, en hoj behöver man ju. Det inhandlas nu inom kort... Av princip-skäl så blir det ingen 600. Vikten (manligheten) måste kompletera effekten brukar det ju heta..

Tänkte införskaffa en R1, 2004 el nyare, kitta för bana under vintern. Sen vill jag ge mig ut på bana å tävla, jag vill inte köra tisdagsträning, jag vill tävla i någon klass typ rookie 1000 om det finns. Däcksponsor som folk verkar ha svårt att få är redan fixat.

Men jag har ingen aning som sagt, om vad man ska köra för klass, vad man ska göra för att få licens, eller hur man ska gå tillväga med något överhuvudtaget.

Fyll gärna på..

Steg 1, skaffa hoj, bygga banhoj under vintern.
Steg 2...
Steg 3...
Steg 4...
Steg 5...
Steg 6...
Steg 7...
Steg 8...
Steg 9...
Steg 10...
Steg 11... Najja oljepluggar har jag hört..
Steg 12... Ingen glykol har jag också hört

Berätta gärna mer.. Jag tänker ge mig på att köra bana 2007. Finns många anl, hävdar inte att det är spec mkt säkrare att köra bana, visst, bulten saknar avåkningszooner, men framförallt motstånd ;) skämt å sido... jag vill gasa helvete på bana, ingen träning, utan tävling..

Ring Carlbarks han ville sälja en R1 05 till mig, helt klar för rejs.
vi ses på banan i sommar. Har du tagit licens?
 
Hade du tänkt komma till en helt ny bana varje race och dominera? När du inte ens vet om banan svänger höger eller vänster en bit bort? Motståndet i R 1000 lär bli stort nästa år med tanke på alla som ska byta till den klassen :rolleyes:

Men skaffa licens och lycka till!
 
Om man jämför sina egna "snabba" tider från valfri bana med tiderna som presteras i R600 och R1000 inser man att man är och förblir kass. Självförtroende är bra att ha, men helst i kombination med en lagom dos ödmjukhet.

Om du inte är en naturbegåvning utöver det vanliga bör du nog se hela första året som ett läro-år. Lycka till!

/A
 
Remember "Mike the Bike"? Man köper sej det snabbaste som går att köpa, glömmer bort självkritiken och kör....
 
Alla kan gasa rakt fram, men när du behöver börja nöta av de där 2-3 sekunderna på din tid och du tycker redan att du ligger på din gräns... det är då du förstår vad du gett dig in på.

Förövrigt är min båge till salu efter sista tävlingen.
 
Självklart menar jag inte att jag kommer åka land å rike runt å regera :hihi de gånger man inte hamnar på jumboplatsen är väl då andra fåt punktering eller dylikt å tappar tid.. men jag har alltid varit sugen på tävlingsbiten, samt tröttnat att köra på gata, eller rättare sagt insett att det börjar bli för farligt att köra på gata.

Nu har man hela vintern framför sig, att pilla ihop en hoj dessutom :tummenupp
 
IronMike skrev:
2380608 Självklart menar jag inte att jag kommer åka land å rike runt å regera :hihi de gånger man inte hamnar på jumboplatsen är väl då andra fåt punktering eller dylikt å tappar tid.. men jag har alltid varit sugen på tävlingsbiten, samt tröttnat att köra på gata, eller rättare sagt insett att det börjar bli för farligt att köra på gata.

Nu har man hela vintern framför sig, att pilla ihop en hoj dessutom :tummenupp
Eller så kan du köpa en färdig lyxräser av mej. Klar med allt man behöver inkl extra fälgar och diverse reservdelar.
 
Nr:18 skrev:
2380612 Eller så kan du köpa en färdig lyxräser av mej. Klar med allt man behöver inkl extra fälgar och diverse reservdelar.
Tror inte jag har tillräkligt med flis för att köpa nån färdig hoj.. Kommer åka ner till düskland å hämta hem ett objekt.

Hur funkar det btw? ..tänkte åka ner å köpa en R1 04 el nyare, som varit lagd i en rondell eller så. Skrapade kåpor å lite ytliga skador, sen kasta allt på soptippen, köpa kraschkåpor etc. Men hur är det med ramnummer? Är det krav på att man ska ha papper på en hoj...
 
IronMike skrev:
2380622 Tror inte jag har tillräkligt med flis för att köpa nån färdig hoj.. Kommer åka ner till düskland å hämta hem ett objekt.

Hur funkar det btw? ..tänkte åka ner å köpa en R1 04 el nyare, som varit lagd i en rondell eller så. Skrapade kåpor å lite ytliga skador, sen kasta allt på soptippen, köpa kraschkåpor etc. Men hur är det med ramnummer? Är det krav på att man ska ha papper på en hoj...
Köp en färdig rejshoj. Då är oftast fjädringen uppgraderad/utbytt, du får med användbara delar och hojen är redan reggad hos SVEMO med MC ID CARD.

Vore kul om du förklarade hur du ska kunna rejsa utan att träna? Risken är att du blir utkvalad överallt och tröttnar. Exempelvis på Gelleråsen är kvaltiderna i R1000 snabbare än vad någon gökursförsedd gatåkare någonsin kan drömma om. Den här sporten handlar om att träna, träna, träna, träna för att bli bättre. Därmed inte sagt att man blir bra. :tomten

Som sagt, sök på Mike the Bike och fundera lite....
 
IronMike skrev:
2380622 Tror inte jag har tillräkligt med flis för att köpa nån färdig hoj.. Kommer åka ner till düskland å hämta hem ett objekt.

Hur funkar det btw? ..tänkte åka ner å köpa en R1 04 el nyare, som varit lagd i en rondell eller så. Skrapade kåpor å lite ytliga skador, sen kasta allt på soptippen, köpa kraschkåpor etc. Men hur är det med ramnummer? Är det krav på att man ska ha papper på en hoj...
Här i Düskland kan du köpa kraschad hoj med papper. Kanske inte behövs men nu vet du. Var igar och kollade pa en MC-skrot, har liknande tankar men kanske inte för att tävla mest för att köra bana. R1 04-05 beroende pa skick mellan 5000 (ordentligt skrotad) och 7500 (repor pa kaporna) Euro med viss prutman nu pa hösten.

Kanske kan hjälpa dig med budgeten. Han hade även 4 st ZX-10R -05 i varierande skick.
 
Swedie skrev:
2380232 Alla kan gasa rakt fram, men när du behöver börja nöta av de där 2-3 sekunderna på din tid och du tycker redan att du ligger på din gräns... det är då du förstår vad du gett dig in på.

2-3 sekunder? Lycklig är den nybörjare som kvalar till en tävling och bara tycker sig sakna 2 sekunder.
Fan, jag tränade en hel jävla sommar och saknade alltid minst 5 sekunder.
Det är en helt sjuk stor skillnad på den genomsnittslige nybörjaren och Rookie-eliten. Ja, du Swedie har ju sett mig vingla runt på en bana och tänk på att jag inte ens var sist.
Fast han man tålamod, ekonomi och en vilja så kan man ju komma långt.
Talang är inte lika åtråvärt i början.
 
IronMike skrev:
2380622 Tror inte jag har tillräkligt med flis för att köpa nån färdig hoj.. Kommer åka ner till düskland å hämta hem ett objekt.

Hur funkar det btw? ..tänkte åka ner å köpa en R1 04 el nyare, som varit lagd i en rondell eller så. Skrapade kåpor å lite ytliga skador, sen kasta allt på soptippen, köpa kraschkåpor etc. Men hur är det med ramnummer? Är det krav på att man ska ha papper på en hoj...
Jag köpte ett objekt för 3 år sedan. 15K var billigt för en 750 med endast kåpskador. När den hojen var färdig hade jag köpt delar för 75K. Då hade jag letat beggade delar så mycket jag kunde. Skulle jag köppt nya delar hade den kostat 200K. Det blir ALLTID billigast att köpa en färdig rejshoj.
 
Det e helt sinnessjukt vad du e jobbig Mike. Ibland undrar jag om du är 15 bast.. seriöst, kom med i matchen å sluta vara så patetiskt dryg.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top