Tävla 250SP

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Tänkte de skulle provas o tävla iår. Tänkte först 1 kasnke 2 tävlingar men nu känns de som man kanske skulle ställa upp i 4 ändå.

B-licensen kostar 2550:- medans 4st Engångs-licenser kostar 400x4=1600:-
Finns de nån/några vettiga anledningar att lägga de extra 950:- när man redan tycker de håller på o bli mycke pengar?

Svemo.se skrev:
Alla A-förare och B-förare (undantaget 125 junior) måste ha egen AMB-transponder vid samtliga SM-deltävlingar.
Då behövs det inte nån i 250SP väll? inte sm ju.

Är underkåpan ända uppsamlingskärlet som behövs eller ska där va nåt mer som ska gå nånstanns (på en 400 4-t)?

"* 3.5.4.3 Endast däck från en speciell lista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML tillåtes."
Var finner man denna lista?

Har inget depåstöd o inte tänkt skaffa heller just nu va säger de om att naja upp sidostödet så man kan klippa loss de efter racet?

Blev en del frågor men hoppas man kan bli lite klokare nu :)

Tänkte de skulle provas o tävla iår. Tänkte först 1 kasnke 2 tävlingar men nu känns de som man kanske skulle ställa upp i 4 ändå.

Finns de nån/några vettiga anledningar att lägga de extra 950:- när man redan tycker de håller på o bli mycke pengar?

Det kan bli problem att du inte får träna om du inte har minst amatörlicens, LMS har tex det kravet from i år. Således måste du lösa en tillfällig licens även vid träning så då är de 950 kr uppätna ganska fort.

Är underkåpan ända uppsamlingskärlet som behövs eller ska där va nåt mer som ska gå nånstanns (på en 400 4-t)?
Du måste samla upp från kylare, luftningen av vevhuset (går oftast upp i luftburken).

Då behövs det inte nån i 250SP väll? inte sm ju.
Du får hyra för 500 kr per helg om du är ny för året så det blri billigare att köpa en egen eller låna om du har möjlighet.

"* 3.5.4.3 Endast däck från en speciell lista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML tillåtes."
Var finner man denna lista?
MagnusK har gjort ett bra jobb gällande detta. Kika i hans tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=141210

Har inget depåstöd o inte tänkt skaffa heller just nu va säger de om att naja upp sidostödet så man kan klippa loss de efter racet?
Det beror på besiktningsgubben tror jag men hur hade du tänkt förvara hojen när du inte kör? Lutad mot bilen?

Gustav skrev:
Du måste samla upp från kylare, luftningen av vevhuset (går oftast upp i luftburken).

hur samlar man upp med en plastbruk i ända på slangarna eller?

Gustav skrev:
Det beror på besiktningsgubben tror jag men hur hade du tänkt förvara hojen när du inte kör? Lutad mot bilen?

tänkt klippa upp tråden o fälla ner stödet alt. luta mot bilen.

Ett nytt depåstöd av bra kvalité för du för under tusenlappen och du slipper en massa bekymmer och arbete.

bekymmert kommer när jag försöker få med mig allt på hojen till tävlingen. fast de kanske de dumt tänkt redan från början :gnissla

Om ni inte gissat de så sattsar jag på minibudget racing.

bekymmert kommer när jag försöker få med mig allt på hojen till tävlingen. fast de kanske de dumt tänkt redan från början :gnissla
Aha, du tänker åka hoj till tävlingen?
Känns inte det lite vanskligt om du skulle klota på tävlingen, hur tar du dig hem?

2879889 Aha, du tänker åka hoj till tävlingen?
Känns inte det lite vanskligt om du skulle klota på tävlingen, hur tar du dig hem?
Det är ju hardcore. Nordgren började likadant med sin 125. ahar jag för mig.
Det brukar lösa sig med transport eftersom de flesta i depån är hjälpsamma, fast det är ju inget för hjärtsvaga. :D

Det är ju hardcore. Nordgren började likadant med sin 125. ahar jag för mig.
Det brukar lösa sig med transport eftersom de flesta i depån är hjälpsamma, fast det är ju inget för hjärtsvaga. :D
Ja, det är sannerligen tufft. Vet att Peter Lindén gjorde samma sak vid sin första tävling. Han sov till och med på en toalett första natten :hihi

Finns de nån/några vettiga anledningar att lägga de extra 950:- när man redan tycker de håller på o bli mycke pengar?QUOTE]

Du har väl viss grundförsäkring även vid träning med den vanliga licensen har jag för mig

Om ni inte gissat de så sattsar jag på minibudget racing.
Det där är nog ingen klok idé även om det är tilltalande för plånboken.
Du behöver nog lite verktyg för evt. mekande. Nån reservdel kanske, fotpinne clipon, broms + kopplingshandtag. Du vill nog ha lite mat med dig, det är långa dagar o nån macka och lite dricka sitter fint när man väntar.
Hoppar du tävlingen om dom hotar med regn? I annat fall är ju ett regnställ ett måste. Många bäckar små blir lätt en å och att få med allt på hojen är ett litet företag. Tänk sen att du vurpar på t.ex. Anderstorp eller Falkenberg. Då har du mellan 20 och 30 mil hem.

Tänk om angående det där även om det är charmigt! :pannkyss

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...