Täta oljebyten till BMW:s supermotarder?

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Tjena!

Jag undrar om man måste byta oljan lika ofta på en BMW G 650 Xmoto eller en BMW G 650 Xchallenge som man måste på en KTM 660 tex eller en husa? Det intresserar nämligen inte mig ett dugg att byta oljan var 5 timme :tungan

Tack på förhand :)

Tjena!

Jag undrar om man måste byta oljan lika ofta på en BMW G 650 Xmoto eller en BMW G 650 Xchallenge som man måste på en KTM 660 tex eller en husa? Det intresserar nämligen inte mig ett dugg att byta oljan var 5 timme :tungan

Tack på förhand :)

Skulle inte du ha en K1200S ?

Hehe det är mycket jag vill ha :tungan
Men du är väl den på denna sidan som kan mest om BMW, va har du hört om oljebytena på dem?

Kan och kan....... om det tvistar de lärda.

Iom att det är i princip samma motor som på Dakaren jag hade så kan man anta att de rekommenderar oljebyte var 500:e mil......

Men det beror såklart på hur man kör. Vet man med sig att man kör hårt så skadar det ju aldrig att byta lite oftare. Det är ju ingen stor operation precis.

Kan och kan....... om det tvistar de lärda.

Iom att det är i princip samma motor som på Dakaren jag hade så kan man anta att de rekommenderar oljebyte var 500:e mil......

Men det beror såklart på hur man kör. Vet man med sig att man kör hårt så skadar det ju aldrig att byta lite oftare. Det är ju ingen stor operation precis.

Tack så mycket för ditt svar!
Det är lite skillnad mot dem andra motarderna :tungan

I serviceboken till BMW's 650-modeller står det 1000mil. Själv brukar jag byta på ~500.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage