Tänker Lelles mc med svanskotan?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Det var så att ena packboxen på DT:n gick läck, så jag beställde således ett paket med två stycken nya från Lelles för 89:-. Några dagar senare kom dem, men det var bara den ena som passade. Den andra var för stor/liten, eller hur det nu var. Så farsan ringde nyss och förklarade läget, varpå mr. Lelle (kanske inte just han, men iaf) sade att vi skulle plocka ner gaffeln och ta bort packboxen som passade och skicka tillbaka båda två för att få två stycken som passade. Detta tyckte far var ett uselt förslag och sade att vi kunde skicka tillbaka den som var för stor/liten i ett kuvärt. Mr. Lelle höll fast vid att vi skulle skicka tillbaka båda två för att få en ny som passade.
Far: "Jaja, då skiter vi i det. Då slänger jag den istället. Tack ska du ha", Mr. Lelle: "Tack". *klick*

Hur man förlorar kunder. - Del 413

Har läst att Lelles hatar sina kunder, men nu är det bekräftat. :cool:

Några som har några andra Lelle-stories? :p
 
Tjet skrev:
Nope, men jag tar mig friheten att göra så. Må det bära eller brista! :)


Helt rätt!! :tummenupp

Det e bra att få veta vilka handlare som är seriösa och vilka som inte är det. Jag själv handlar mycket mc-prylar via postorder.
 
Trist när företag som Lelles kan dissa kunder och ändå fortfarande ha kunder. Värre med nystartade som måste ha bra kundservice.
 
Sök på lelles så får du se en del, deras postorderservice sköts av efterblivna daglönare.
Nä men allvarligt har det försämrats väldigt mycket sen det blivit nån slags ungdomsgård eller vad det ska föreställa.
 
Tillämpar numera varianten med att ringa Lelles (om man kommer fram via telefon då :rolleyes: ) och ber dem lägga undan grejorna så att jag vet att de finns. Åker sedan upp och hämtar dem.

Enda sättet liksom. Deras styrka är att de faktiskt har rätt mycket grejor hemma, och det är enbart på grund av att jag kan spara några dagar på att göra enligt ovan som jag överhuvudtaget köper något av dem istället för att använda postorderfirmor som vet vad de håller på med (som t.ex. MC-Shopen :tummenupp ).

Swedie, varför är det känsligt att namnge oseriösa handlare? Ballade trådarna ur med tårt- & smutskastning?

Tyckte det var ett bra forum med handlare och verkstäder... :(

/J
 
Beställde för en tid sen olja och skrapgummin samt lite diverse saker ifrån Lelles, genom att skicka ett mejl till dom. Men efter att jag inte fått någon bekräftning eller svar på mina mejl där jag undrar om beställningen mottagits, ringer jag dom. Berättar att jag beställt via e-post, då killen säger att vi kan ta beställningen via telefon istället. Sagt och gjort.
Jag far till posten för att lösa ut paketet. Allting är frid och fröjd, tills det gått cirka en vecka. Då dimper ett nytt AVI ner i postlådan, med exakt samma summa och exakt samma saker - jaha, dubbelbeställning. Ringer in till Lelles och dom säger att jag ska låta paketet gå tillbaka. Tänker inte mer på saken, tills jag får ett betalningskrav efter kanske två månader. Ringer in igen och nu säger dom att jag inte alls beställt två gånger. Men efter mycket om och men, upptäcker dom en andra beställning i ett avskiljt system. De säger att de ska fixa det hela. Bra, tänker jag.
Men det var ännu inte avklarat tydligen.
Nu för några veckor sedan fick jag en till betalningsanmärkan på runt 500:- för returfrakt. Ytterligare ett långt samtal till Lelles. Till slut säger dom att för att lösa det hela, ska jag skicka ett brev till dom och berätta om vad som hänt. Har gjort det nu också. Ännu har det inte dykt upp någon ny faktura från dom.

Det blir nog ingen fler gång från Lelles...
 
Det bästa med Lelles är att det är så lätt att få tag i Ragnar, brukar räcka med att ringa varannan minut i ungefär 7 timmar.
 
KalleBalik skrev:
Det bästa med Lelles är att det är så lätt att få tag i Ragnar, brukar räcka med att ringa varannan minut i ungefär 7 timmar.

Jag har aldrig varit på Lelles. Men utav det jag hört så är väl Ragnar en av de duktigaste och därmed många som rycker o sliter i honom o behöver hjälp.
 
Tyvärr kan ju inte en person göra ett helt företag, de har fått sån dålig kritik på alla svenska mc-forum jag sett så man kan undra varför de inet försöker rycka upp sig?

Nu är det väl inet hela världen för min del, jag handlar ju nån annnastans för jag är less på tat visa upp varaenda del personligen jag vill beställa o peka på mikrofilmer.
Men å andra sidan är det väl dit det leder på lalt fler ställen, säljarna är bara säljare o vet inte ett jävla dyft om hojar.
 
Bikerbitch skrev:
Jag har aldrig varit på Lelles. Men utav det jag hört så är väl Ragnar en av de duktigaste och därmed många som rycker o sliter i honom o behöver hjälp.

Givetvis, men att sitta i telefon en hel jävla dag för att få tag i honom ÄR irriterande, tro mig.
 
Geiger skrev:
Kolla dina PM, CP....


Skulle vara intressant o veta om han fick skäll eller vad som hände. :confused:
 
KalleBalik skrev:
Givetvis, men att sitta i telefon en hel jävla dag för att få tag i honom ÄR irriterande, tro mig.

Ring på mobilen... tar bara en halv dag :tungan
 
Aldrig aldrig aldrig postorder på den affärn:mattias

I butiken är det däremot finfin service tycker jag, (dock varierande kunskap hos personalen).. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top