Tändstiftsgänga fireblade.

mutter

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Honda CBR900RR -98
Hej.

Jag har lyckats dra sönder gängorna till ena tändstiftet på CBR900RR och tänkte ge mig på att försöka gänga om det. Några frågor om det:

1. Vad är det för stigning på gängan? Det verkar inte finnas någonstans att ta reda på. Det är M10 och jag skulle gissa på att stigningen är 1,25, men jag är ju inte säker.

2. Jag läste i nån annan tråd om att man skulle skaffa en Würth-hylsa. Behöver jag något speciellt verktyg för att trycka fast den sen, eller räcker det med loctite?

Tack på förhand.

Är det gängorna i tändstiftet eller gängorna i toppen du har lyckats paja?

Som du skriver frestas man att tro att det är gängorna i stiftet och då är väl det enklaste att köpa nytt stift.

1,25-stigning skulle jag nog inte tro att det är. Jag är inte säker ALLS dock, men de gånger jag har gängat om tändstoftshål så har det visserligen varit 14mm men med 0.75-stigning. Har 10mmgänga på ena hojen nu och har för mig att det inte är 1,25 på den. Men jag är som sagt inte helt säker, men tycker bara att 1,25 lter alldeles för fult för att vara tändstift.

Nej det är inte m10x1,25 gänga i tändstift.....

M10x1,0 är tändstift och vanligen är det speciella hylsor enbart avsedda för tändstift. Vill du absolut inte lämna iväg toppen så tjacka ett kit på ebay.

Skruva av toppen själv och lämna den till www.racerepairs.se i stället. Enkelt och billigt som sjutton samt att det inte är risk för ngt strul...

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back