matte_mannen
Ny medlem
Hej!
Har ett ganska bra tag haft problem med att hojen dör då den är varm.Har skrivit flera trådar om problemet här på sporthoj + frågat verksadadssnubbar men får ingen rätsida på det. Eftersom felet är så konstigt och ovisst så har jag inte fixat det än....
problemet i korta drag: (för er som inte läst mina 2 trådar innan)
Motorgången påverkas av om lampan är på eller ej... Tänd lampa + blinkers = dör nästan direkt då den är vam om man står stilla... Stänger man av lampan vid rödljus i stan så dör den heller oftast inte. Förutsatt att man inte fastanar i nån lång kö -då är det kört. Aldrig problem med kallstart. Inte heller problem när man kör, bara då man tvingas stanna (vilket man ju faktiskt tvingas till ibland
)
Och nu till varför jag tröttnat:
I söndags var jag iaf påväg från landet in till stan. Strax efter kungälv var det en bil med gasoltuber som hade exploderat och trafiken stog stilla i flera timmar. Jag crusade mig fram mellan filerna med hojen. Försökte åka på rätt bra för jag visste att om jag tvingas stanna nu så kommer hojen dö!
Plötsligt slänger en framförvarande bilpasagerare ut dörren framför mig så jag tvingas stanna. Och mycket riktigt så dör hojen
Föreöket frenetist med startkanppen men till ingen nytta. Hojen bara gnäggar som en sabla åsna.
Efter ett tags intensivt springande är jag genomblöt nötande på startmotorn är jag inte torr någonstans på hela kroppen, och reält sur på att jag är ett sånt latarsel som inte fixat skiten.
Tvingas stå mitt i motorvägen bland alla bilar och vänta i 30 minuter, sen går den äntligen igång. (den går alltid igång efter att den stannar bara man väntar ett tag)
Ialla fall har jag fått för mig att det nog ändå är spolarna det är fel på (trots hyffsade mätvärden
)... Men att få tag på nya verkar inte vara det lättaste... På superbike i gbg gick det inte att få tag på. Och dom ska ju vara suzuki specialister.
Tror ni det funkar med spolar från en annan modell tex beg. gammelsuckor? Och vad kan sådana tänkas kosta? Hojen är en gsxr 400 -87
-over and out
Har ett ganska bra tag haft problem med att hojen dör då den är varm.Har skrivit flera trådar om problemet här på sporthoj + frågat verksadadssnubbar men får ingen rätsida på det. Eftersom felet är så konstigt och ovisst så har jag inte fixat det än....
problemet i korta drag: (för er som inte läst mina 2 trådar innan)
Motorgången påverkas av om lampan är på eller ej... Tänd lampa + blinkers = dör nästan direkt då den är vam om man står stilla... Stänger man av lampan vid rödljus i stan så dör den heller oftast inte. Förutsatt att man inte fastanar i nån lång kö -då är det kört. Aldrig problem med kallstart. Inte heller problem när man kör, bara då man tvingas stanna (vilket man ju faktiskt tvingas till ibland
Och nu till varför jag tröttnat:
I söndags var jag iaf påväg från landet in till stan. Strax efter kungälv var det en bil med gasoltuber som hade exploderat och trafiken stog stilla i flera timmar. Jag crusade mig fram mellan filerna med hojen. Försökte åka på rätt bra för jag visste att om jag tvingas stanna nu så kommer hojen dö!
Plötsligt slänger en framförvarande bilpasagerare ut dörren framför mig så jag tvingas stanna. Och mycket riktigt så dör hojen
Föreöket frenetist med startkanppen men till ingen nytta. Hojen bara gnäggar som en sabla åsna.
Efter ett tags intensivt springande är jag genomblöt nötande på startmotorn är jag inte torr någonstans på hela kroppen, och reält sur på att jag är ett sånt latarsel som inte fixat skiten.
Tvingas stå mitt i motorvägen bland alla bilar och vänta i 30 minuter, sen går den äntligen igång. (den går alltid igång efter att den stannar bara man väntar ett tag)
Ialla fall har jag fått för mig att det nog ändå är spolarna det är fel på (trots hyffsade mätvärden
)... Men att få tag på nya verkar inte vara det lättaste... På superbike i gbg gick det inte att få tag på. Och dom ska ju vara suzuki specialister. Tror ni det funkar med spolar från en annan modell tex beg. gammelsuckor? Och vad kan sådana tänkas kosta? Hojen är en gsxr 400 -87
-over and out
