Tändningsproblem CB900

Nybörjargubben

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
Honda CB900F-81
Hej! Nyligen inhandlat min första hoj som är en Honda CB900F- 81. Var befäst med någon typ av elfel vid köpet. Först så startade den bara på 2 cylindrar sedan inte alls. Tog in den i garaget och plockade ner förgasarna och rengjorde dessa. Hittade inget fel och plockade ihop och provstartade...gick kanon!!!!. Stack ut och körde i tre dagar men igår startade den på 2 cylindrar och tuffade som ett ånglok och gick inte att varva. Stängde av den och försökte igen men då startade den inte alls. Startmotor går runt som den ska men den tänder inte. Någon som känner till Cb900 och dess egenheter eller någon annan klok pudel som kan hjälpa mig? Tack på förhand.

Nybörjargubben skrev:
Hej! Nyligen inhandlat min första hoj som är en Honda CB900F- 81. Var befäst med någon typ av elfel vid köpet. Först så startade den bara på 2 cylindrar sedan inte alls. Tog in den i garaget och plockade ner förgasarna och rengjorde dessa. Hittade inget fel och plockade ihop och provstartade...gick kanon!!!!. Stack ut och körde i tre dagar men igår startade den på 2 cylindrar och tuffade som ett ånglok och gick inte att varva. Stängde av den och försökte igen men då startade den inte alls. Startmotor går runt som den ska men den tänder inte. Någon som känner till Cb900 och dess egenheter eller någon annan klok pudel som kan hjälpa mig? Tack på förhand.
Det finns en tråd om krånglande CB900, där felet var murkna tändkablar.
Tycker du ska börja med att byta tändstiften.
Slå även i en flaska injecktorcleaner i tanken det löser upp ev
avlagringar i förgasare.

Tack för svaret. Tyvärr eller som tur är var det bara ett jordfel i jordflätan. Som sagt ,jag är nybörjare.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back