hulkenstrong
Ny medlem
Hej.
Fick hem min mc för en dag sedan. Glodde runt och fick för mig kolla lampor osv. Allt såg helt okey ut, ända tills jag tänkte testa parkeringsläget och styrlåset.
Det går att trycka ner och vrida till styrlåsnings läget. Men efter man släpper där så kan man fortfarande styra hojen. Det är helt omöjligt att dra nyckeln till parkeringsläget.
Firman rekomendera smörjning som lösning. Men nu går det ju att dra den till lås läget så då borde den väl åtminstone låsa sig där? Sen kanske smörjning löser parkeringsläget. Krävs parkeringljus för att klara besiktningen?
Även så upptäckte jag att det inte är samma nyckel till tändningen/tanklocket. Ska det vara det på en suzuki gsx-r600 97a? Kan det vara så att den innan bytt tanklock/tändningslås och monterat dit det felaktigt?
Att starta/stoppa hojen är inga problem.
Fick hem min mc för en dag sedan. Glodde runt och fick för mig kolla lampor osv. Allt såg helt okey ut, ända tills jag tänkte testa parkeringsläget och styrlåset.
Det går att trycka ner och vrida till styrlåsnings läget. Men efter man släpper där så kan man fortfarande styra hojen. Det är helt omöjligt att dra nyckeln till parkeringsläget.
Firman rekomendera smörjning som lösning. Men nu går det ju att dra den till lås läget så då borde den väl åtminstone låsa sig där? Sen kanske smörjning löser parkeringsläget. Krävs parkeringljus för att klara besiktningen?
Även så upptäckte jag att det inte är samma nyckel till tändningen/tanklocket. Ska det vara det på en suzuki gsx-r600 97a? Kan det vara så att den innan bytt tanklock/tändningslås och monterat dit det felaktigt?
Att starta/stoppa hojen är inga problem.