Tändningslås/dold brytare

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Har en liten fundering som ni kanske kan ge några svar/bra tips på:

Har en husky SMR 510 och det sitter ju inget tändningslås på den, dock styrlås som inte är allt för jobbigt att knäcka om nån vill köra iväg, (sen att startproceduren är lite speciell som man måste känna till är en annan sak). Hur har ni på era motarder?

BYAKIN skrev:
2267218 Har en liten fundering som ni kanske kan ge några svar/bra tips på:

Har en husky SMR 510 och det sitter ju inget tändningslås på den, dock styrlås som inte är allt för jobbigt att knäcka om nån vill köra iväg, (sen att startproceduren är lite speciell som man måste känna till är en annan sak). Hur har ni på era motarder?

Jag har kopplat ur dödaren på stödet och monterat en dold knapp istället så man har lite mer skydd.

Har ingenting, det är bara kicka och åka. Om man får upp låsen förståss. Men har alltså inget tändningslås, styrlås eller likanande.

Olof.B skrev:
2268657 Har ingenting, det är bara kicka och åka. Om man får upp låsen förståss. Men har alltså inget tändningslås, styrlås eller likanande.

Jag har ingen lust att åka runt me bygellås å kättingar runt halsen så man ser ut som en bakgrundsfilur i en 50-cent video eller nått. tänkte mer som skydd vid tillfälliga stopp.

BYAKIN skrev:
2269788 Jag har ingen lust att åka runt me bygellås å kättingar runt halsen så man ser ut som en bakgrundsfilur i en 50-cent video eller nått. tänkte mer som skydd vid tillfälliga stopp.

:lol :lol :lol :Bugar

BYAKIN skrev:
2269788 Jag har ingen lust att åka runt me bygellås å kättingar runt halsen så man ser ut som en bakgrundsfilur i en 50-cent video eller nått. tänkte mer som skydd vid tillfälliga stopp.

Skivbromslås samt skivbromslås hållare på cykeln så är alla problem väck.

BYAKIN skrev:
2267218 Har en liten fundering som ni kanske kan ge några svar/bra tips på:

Dold brytare här med. Funkar bra, knappt så jag själv hittar den ibland :3freak

funderar på att använda den trådlösa delen av ett billarm och använda det som tändningslås :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT