Tändlåsplacering?

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Tjenare!

Håller på att bygga om hojen lite lagom och har nu satt dit en annan framgaffel, vilket medföljer att man även sätter dit andra styrkronor pga fetare gaffelben. Mitt gamla tändlås behöll jag och nu till "problemet"..

Det gamla tändlåset och den nya övre styrkronan passar inte riktigt, så placeringen utav tänslåset hamnar fel mot ramen (förlångt in så det går imot). Och styrlåset går då häller inte att använda och att kunna styra blir nog ännu svårare. Min fråga till er är vad besiktningen säger om man flyttar tandlåset så att styrlåset inte går att använda men att det fortfarande är fäst vid styrkronan. Eller är det mer något som rör mitt försäkringsbolag, ja menar att två lås kommer ändå att användas just pga att försäkringsbolaget kräver det..

Har inte sökt något om de, om besiktningen ens bryr sig om tändlåset. ( är nog mer att man bytt gaffel i så fall) Tänkte mest om nån av er vet nått om de..

// Li_G :)
 
Last edited:
Frågade en kompis som jobbar på Bilprovningen och han sa:
Du behöver inte ha ett styrlås över huvud taget, men tändningslås ska finnas.
Om du har lås eller inte, bryr sig Bilprovningen inte om.
 
Jag satte mitt tändningslås på min gamla fighter på sidan under tanken, är väl bara FB som bryr sig om 2 godkända lås, vad för typ av lås o vart de sitter är väl skitsamma.
Styrlås är bara för bekvämlighetens skull att slippa ha med sig två lås.
 
Då var det som jag trodde då, men alltid bra att vara 100% säker. Tackar så mycket !!
 
Frågade en kompis som jobbar på Bilprovningen och han sa:
Du behöver inte ha ett styrlås över huvud taget, men tändningslås ska finnas.
Om du har lås eller inte, bryr sig Bilprovningen inte om.

Tror din kompis feltolkat nåt för t.ex KTM 660 saknar tändningslås orginal. Det krävs nog bara någon slags dödarknapp.
 
Så är det ju, ja.
Men det ska ju också finnas möjlighet att tända parkeringsljuset.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top