Sysselsättning i Oslo?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
En kompis vann nyligen en tvådagars-kryssning till Oslo, som han bjöd med mig på.

Vad fan finns det att göra där egentligen? Har hört att det är väldigt dyrt där uppe i norr.

Hade uppskattat tips på saker som är värt att se och besöka där.

Tack på förhand.

Tja, hær i Oslo finns væl inte så mycket att gøra egentligen nu på vintern.

Om du vill vara lite kulturell så finns det ju alltid slottet att titta på.
En tur runt Aker Fæstning ær inte helt fy och skam heller...
Aker brygge ær væl inte sådær jættekul nu på vintern, det skall besøkas på sommaren, då man kan sitta i solen och dricka øl! :fyllisar

Om du gillar Bio så finns ju Colosseum, det ær værldens størsta THX-godkænda biograf. Jættestor, jag lovar...

Strosa på Karl-Johan (huvudgatan i Oslo)?
Eller kanske gå på någon konsert på Rockefeller?
http://www.rockefeller.no/cgi-bin/frames.cgi?modus=prog_rf

Och dyrt, det ær det tyværr :(

Anthrax skrev:
En kompis vann nyligen en tvådagars-kryssning till Oslo, som han bjöd med mig på.

Vad fan finns det att göra där egentligen? Har hört att det är väldigt dyrt där uppe i norr.

Hade uppskattat tips på saker som är värt att se och besöka där.

Tack på förhand.

Norska flickor :drool behövs det sägas mer?

ninja-mannen(c) skrev:
:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy Dom ê onda djur men dom bjuder nog på seg själva inför utlendinger(svensker bl.a. Ursäkta stavningen)

Jag har läst att ni Norskakillar inte är lika lösa som vi Svenskar är. Ge dom mer kuk så slappnar dom nog av och blir snälla mot er också!

ninja-mannen(c) skrev:
Dom ê onda djur
Har hört att den tesen avser en generell egenskap hos dessa varelser, oavsett geografi, topografi och ålder. Stämmer det? :crash :brinnerup

;)

Therudeboy skrev:
Jag har läst att ni Norskakillar inte är lika lösa som vi Svenskar är. Ge dom mer kuk så slappnar dom nog av och blir snälla mot er också!
Kan nok stemme det. Men dom värkar ha behov för många km med olika sortar kukar och killarna ska va typ 2m och extremt übermacho :mad:

Oj, här lämnar man faktiskt huset i ett par timmar, o så klart spårar tråden ur på ett sånt där skönt sätt. :)

Är inte mycket för lösragg, men det är väl klart, kanske man sjunger en annan melodi efter ett par öl.. :hihi :fyllisar

Frazze skrev:
Luremus heter det på norsk :)
Hehe, låter ungefär som tallefjant (ekorre), brusefotölj (toalett), guleböj (banan), fjordknallert (vattenskoter) osv... :hihi

Ett skönt norskt ord som faktiskt finns på riktigt är rusbrus (alkoläsk). Briljant! :rofl

mb skrev:
Hehe, låter ungefär som tallefjant (ekorre), brusefotölj (toalett), guleböj (banan), fjordknallert (vattenskoter) osv... :hihi

Ett skönt norskt ord som faktiskt finns på riktigt är rusbrus (alkoläsk). Briljant! :rofl

Man kan tro det, men luremus ÄR ett riktigt ord!
Kolla bara http://sok.mobilabonnement.com/erotikk_luremus.htm t.ex.

Rusbrus är ett bra ord, jag håller med. :fyllisar

Nu vet jag inte men i Oslo gällde iaf (för 4 år sen) en brakfylla på Tors Hammer som en viktig del av en helkväll. En promenad för att vädra ur bakruset tas lämpligast i "Frogner-parken"(?) en helt för jävla fin park som är helt översållad av skulpturer som man kan titta länge på om man bara vill flumma runt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!