Synka Outlook mellan två datorer?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Finns det något enkelt sätt att synka Outlook mellan min stationära och min bärbara dator? Jag vill bara koppla upp dem mot varandra och så uppdaterar de så att alla mail finns i bögge burkarna etc. Inte sitta och kopiera filer mellan dem för det suger b**s.

Ställ in mail-klienterna så att du kör IMAP mot mail-servern istället, dvs låt mailen ligga kvar på servern så att dina klienter jobbar mot samma mail-databas.

andersbrink skrev:
2666562 Ställ in mail-klienterna så att du kör IMAP mot mail-servern istället, dvs låt mailen ligga kvar på servern så att dina klienter jobbar mot samma mail-databas.
Är det enda sättet? Jag har tyvärr en Teliaadress som jag använt i en massa år och jag tror inte jag kan ha så mycket lagrat hos dem.
MMM. Kanske får lägga om mailadressen. :(

Kör den bärbara som webmail? Sen vi fick sån däringa exchange-server så funkar det skitbra. Alla aktuella projekt kör jag på exchangen så jag kommer åt dem från vilken nätuppkoppling som helst, de som är klara arkiverar jag lokalt i min stationära...

Men jag vet inte HUR man får till det med Exchange-server osv...

Chrille skrev:
2666813 Kör den bärbara som webmail? Sen vi fick sån däringa exchange-server så funkar det skitbra. Alla aktuella projekt kör jag på exchangen så jag kommer åt dem från vilken nätuppkoppling som helst, de som är klara arkiverar jag lokalt i min stationära...

Men jag vet inte HUR man får till det med Exchange-server osv...
Problemet är att Telias webmail suger på skit. Jag vill ha allt i burken.
Med tanke på allt som går att göra med datorer borde det väl gå att synka dem med varandra via ett nätverk? :va

Gustav O skrev:
2666823 Problemet är att Telias webmail suger på skit. Jag vill ha allt i burken.
Med tanke på allt som går att göra med datorer borde det väl gå att synka dem med varandra via ett nätverk? :va

Jag håller med dig men jag jobbade ett halvår i Polen med Webmail och en staionär hemma i Karlstad där mailen hamnade. Jag tjatade läääänge utan att någon guru lyckades lösa det. Jag HATAR att kopiera mail från bärbar till stationär.:mad: 700 mail UT på 5 månader..... och sen var det inkorgen...

Ett enkelt sätt kanske vore att kopiera hela .pst-filen från den stationära till den bärbara. Det funkar ju så länge de mail du hanterat via webmailen även syns när du kommer hem till din staionära.

Tyvärr får du ju köra webmail när du reser men du får full tillgång till hela ditt mailarkiv via outlook offline om jag tänker rätt.

Dags att byta leverantör av tjänster? B-One eller Shellkonto?

Man kan inte begära av en Skoda att den ska dra en treaxlad trailer med 30 ton grus på flaket.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT