Synka förgasare gixxer- vacuumklockor

Elemida

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
Suzuki GSXR750 1992
Hejsan!
Jag har en Suzuki GSX-R750 fån 92 som dränker sina tändstift (åtminstone tror jag det, jag har köpt nya och ska byta nästa helg). Förra sommaren plockades förgasaren isär och rengjordes. Jag har varken vakuumklockor eller kunskap till att synka mina förgasare. Jag har läst en del trådar om att synka förgasare men har för dålig grundkunskap och är lite för feg. Det vore kul att kunna men jag vet inte var jag ska börja.

Jag undrar om någon kan tänka sig hjälpa mig att synka mina förgasare eller låna ut sina vakuumklockor? Alternativt hjälpa mig med en guide i stilen "Synka förgasare för dummies". Mcn står i ett garage i Trollbäcken, Tyresö. Mat och fika vid hjälp ingår självfallet, monetär ersättning kan också vara i sin ordning.

Jag vore tacksam för all hjälp
/Mc-tjej som inte vet var hon ska börja.

En verkstadshandbok är aldrig fel att börja med

http://servicemanualsgsxr.com/suzuki-gsx-r-750-1991-microfiches/

klicka bara på nästa länk och ladda ner PDF-filen till din dator: Suzuki GSX-R 750 1991 Mikroficher

Kollade nu och såg att det var mer sprängskisser och artikelnummer på reservdelar än verkstadshandbok - Kan dock ha stor nytta av denna ändå då det visar exakt hur allt skall vara monterat

Last edited:
Hej ! Du kanske ska börja med att kolla så att bränsleblandningskruvarna står rätt -1,5-2 varv ut och att du har rätt(original) lågfartare samt huvudmunstycke om du inte har 4-1 sportvrålareavgasaresystem, Och att det är mikuni original sådant, innan du plockar i nya stift och dränker dessa igen... Låter ju inte troligt att gasarna är osynkade om du dränker stiften! Den borde ju gå lite ojämnt isåfall.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti