Synas eller inte???

Visby

Broken strings
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
Suzuki 750
Fick mitt mc-kort för ngr veckor sedan och har nu svart hoj, svarta kläder o svart hjälm....:tummenupp

Provade i går en jacka med "gult" i ärmarna, som jag funderade på att köpa för att jag tyckte den var snygg o inte för att "synas", (ja, ni fattar vad jag menar hoppas jag) och tog en sväng. Helt plötslig ville ingen vinka till mig o alla hojar runt omkring körde helt plötsligt "lagligt". Insåg då att jag kanske blir tagen för civilare...??!!:confused:

Min undran e nu.. tar man mig för snut eller kan jag köpa jackan och åka vidare med "gott" samvete....???

Bifogat

• 100_0546.jpg
    100_0546.jpg
    233.8 KB · Visningar: 110
nja inte så kul att se ut som en snut ;-)

Bilisterna flyttar i alla fall på sig snabbare när man kommer :D

Jag kör i en liknande jacka och mig vinkar alla på ändå när jag är ute. Och jag föredrar helt klart att en bilist upptäcker mig i tid än inte alls.
Du kan ju även skaffa dig en reflexväst och dra över ditt gamla ställ. Men det, om något, tycker jag själv är fult.

Men folk där du bor får väl helt enkelt vänja sig vid din nya jacka så börjar de snart vinka igen. :tummenupp
Dessutom har du ju svart hjälm fortfarande.

Last edited:
Nej precis. Det var ju det jag insåg igår. Vill ju inte paja andras körning...
Men "ny" som man e så tänkte jag att jag frågar "runt" innan jag gör något dumt...

Kanske skaffa en... kan ha bra roligt för dem pengarna!:D

OnTopic så skulle jag inte välja något som ser snut att köra med jämt, isf för att spela lite spratt.

Bilisterna flyttar i alla fall på sig snabbare när man kommer :D

Men mig vinkar alla på ändå när jag är ute och jag föredrar helt klart att en bilist upptäcker mig i tid än inte alls.
Du kan ju även skaffa dig en reflexväst och dra över ditt gamla ställ. Men det om något tycker jag själv är fult.

jo det skall vara för bilisternas skull då :)
Villl absolut inte ha reflexväst....
som jag försökte förklara, jag e svag för neon så det var därför, inte för reflexens skull...
ja, det blir nog till å lämna tebaks den...

Jag hälsar på farbror blå, om inte andra vågar göra det, så tycker jag att det är deras problem och inte ditt.

Har du svart hoj, svart hjälm och svarta kläder i övrigt så borde risken inte vara så överhängande att nån misstar dig för polis. Och om så vore, så är det väl inte något stärre problem. Jag tycker jackan var litet fräck, behåll den.

Ett alternativ är att klistra några bitar flouroserande tejp på hojen, och en bit på hjälmen så syns du iaf. :)

Jag lovar dig att du kommer inte ångra att du syntes, när du slapp den där bilen som körde ut framför dig.

"-Jag såg dig inte" är en jävla klen tröst när man ligger där och väntar på ambulansen!

Jag sätter mig inte på hojen igen utan att ha iaf en reflex väst på mig, nördig eller inte.
Jag har brutit vad jag ska i kroppen.

Men "ny" som man e så tänkte jag att jag frågar "runt" innan jag gör något dumt...

Är det gruppkörningar du menar så är det ingen som kommer att ta dig för polis.

Om inte spelar det väl ingen roll vad andra tycker? Du gillar ju jackan. Att synas är en bonus betydligt mer värd än en vinkning...

Så pynta både hoj o dig själv med vad du gillar. Allt förutom kjell-kåpa är ok i min värld.

Perfekt om folk tror att du är snut, jag började fundera lite på om folk misstog mig för polis då det var väldigt många bilar som gick ut åt sidan direkt när jag kom upp bakom :tungan.

Förövrigt så är det ju bäst att satsa på att synas så bra som möjligt, har haft två bilar på väg ut framför mig trots vit hjälm och ställ (kan eventuellt ha kört med svart vindjacka över vid de tillfällena men hjälmen syns fortfarande bra).

Jag lovar dig att du kommer inte ångra att du syntes, när du slapp den där bilen som körde ut framför dig.

"-Jag såg dig inte" är en jävla klen tröst när man ligger där och väntar på ambulansen!

Jag sätter mig inte på hojen igen utan att ha iaf en reflex väst på mig, nördig eller inte.
Jag har brutit vad jag ska i kroppen.

Sant..... Fick mig en tankeställare nu..... :kryckor
Jag snurra några varv till...

Sant..... Fick mig en tankeställare nu..... :kryckor
Jag snurra några varv till...

Jag tyckte precis som dig innan, men vad ska man säga image är kanske inte allt ändå.

Det är ju tyvärr den vanligaste anledningen till krock mellan bil och mc.

Gillar du den ska du behålla den, skit i vad andra tycker!!!

alltså... om jackan e snygg eller inte är inte problemet, för det tycker jag att den är. Å säkerhetsmässigt är den säkert kanon att ha (även om det inte var den tanken jag hade, att köpa den från början). Å snygga jackor finns det gott om, så jag kan säkert hitta nån annan.

Det är mer det här med att OM man blir tagen för snut... å pajar alla andras körning, för det vill jag inte... och om jag känner mig fööööör gul...

Men jag e tacksam för era åsikter.. skall sova på "jackan" i natt....

ett litet p.s.. fördelen när jag var ute o "prov-körde" jackan var att nu under Lelle-veckan fick jag passera varenda snut-kontroll :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon