Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Har haft lite problem med bränsle/lufttillgången/gången på turbogixxern och som till största del inte beror på bänkningsinställningar...
Problem1
Symtom1: Mycket orolig/svårinställd tomgång, varierande varvtal efter hummör...
Felsökning1:
Jag harkommit fram till följande, det lilla munstycket (nr.1) har suttit i hål nr.2 men på fugge 3 och 4 så har de helt sonika blåst ur/lossnat...
Felsökning2:
Den lilla gummi-pluppen som sitter på synkuttaget i trottellocket på 3:ans fugge har blåst av? hoppat av av någon anledning, kan den tjuvluften den fått i sig den vägen påverka tomgången så mycket?
När turbon laddar och ger övertryck så försvinner det ju luft det hållet också...
Det har även blivit någon form av svart material (bild nr.3) precis vid spjället just på den förgasaren, vad beror det på?
Problemlösning1:
De är tillbakamonterade med superlim, men vad har de för funktion??
Problemlösning2:
Plugga/fixa ny gummiplupp till synkuttaget...
Problem1
Symtom1: Mycket orolig/svårinställd tomgång, varierande varvtal efter hummör...
Felsökning1:
Jag harkommit fram till följande, det lilla munstycket (nr.1) har suttit i hål nr.2 men på fugge 3 och 4 så har de helt sonika blåst ur/lossnat...
Felsökning2:
Den lilla gummi-pluppen som sitter på synkuttaget i trottellocket på 3:ans fugge har blåst av? hoppat av av någon anledning, kan den tjuvluften den fått i sig den vägen påverka tomgången så mycket?
När turbon laddar och ger övertryck så försvinner det ju luft det hållet också...
Det har även blivit någon form av svart material (bild nr.3) precis vid spjället just på den förgasaren, vad beror det på?
Problemlösning1:
De är tillbakamonterade med superlim, men vad har de för funktion??
Problemlösning2:
Plugga/fixa ny gummiplupp till synkuttaget...
