Sy upp byxor

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hej bullen
Jag var just och handlade julklappar och var tvungen att köpa byxor åt mig själv, de är dock aldeles för långa. Kan jag som inte har någon som helst erfarenhet av nålar sy upp dom själv? Finns det några speciella knep som bör användas? Jag har en symaskin i lägenheten någonstans men jag har ingen aning om hur man använder en.

Vik in, dubbelhäftande tejp...
Textil-lim funkar.

Symaskiner är ett djävulens påfund, nålar som går av, trassel i spolen, för dålig spänning på undertråden, pressarfötter som inte går att komma å med och allmänt jävligt...

Sist jag körde en var det för att byta dragkedja i min flamsäkra overall, och för att ingen skulle se att jag hade fuskat och använt icke flamsäker tråd så ville man ju att det skulle se fabriksgjort ut (blå tråd på vit dragkedja)

Jag höll på en hel jävla kväll, för att kunna använda overallen en tävling till innan min nya overall skulle komma :huvet

Kan du inte bara byta rövfodralen?

Det är inte så dyrt att be en skräddare faktiskt, och JC gör ju reklam för att de syr upp gratis om du köper jeans där. De kan ju knappast ta så mycket om man kommer in med ett par brallor.

Men ett tips i alla fall: Stryk fållen med strykjärn innan du syr så är det lättare att få snyggt, och se till att ha en nål som inte är sliten.

/Bernina -65 i gjutjärn, syr vad som helst...

.

Där får du för att du inte provar i affären. Det där går aldrig att fixa. Riv sönder och elda upp.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti