Sviestad den 13/6 SVETTIGT

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu är man hemkommen. Lycklig och trött.
Så här svettigt har det nog aldrig varit förut. Men ack lika roligt.

Som tur var så gick det bättre idag än förra tisdagen.
Slutet på rakan och bergskurvan gick mycket bättre. Nu gäller det bara att gasa mer och bromsa senare överallt.
Sänkte mig 5 sekunder sen förra veckan så nu blev bästa tiden 1.08.96
Enda problemet var när man kom i fatt en 600:förare som körde långsamt i kurvorna. Körde om för att sen bli omblåst på rakan och sen kom man ifatt i kurvorna igen. Löste det genom att ta ett extra varv genom depån.

Tycker om Sviestad på något sätt. Esset är helt underbart.

Ja, idag gick det bra på det hela taget. Min motorcykel inledde med att drälla olja som om olja vore gratis. Kobbe kom till undsättning med en tub silikon (som jag för övrigt glömde att returnera. Du får den på tisdag). Medan jag väntade på att silikonet skulle stelna körde jag lite på Solans fina RGV, som tackade med att gå sämre och sämre. Jag fetade upp bestyckningen, och då gick den lite bättre. Ända tills vevaxeln rasade. :död

I ilskan över detta tog jag min egen hoj och åkte ut och körde tokigt fort för att vara jag. Jag körde om ALLA. Nytt personbästa och fullkomlig eufori över att den äntligen fungerade som den skulle.

I nästa pass tänkte jag vinna B-gruppen och belönades med en skön sladd ut ur esset. Jävlar, vad roligt det var. Sen körde jag soppatorsk. :näsblod

Sen vände jag växlarna på min hoj till gatväxlat så Solan skulle få köra. Det gick fint, nytt personbästa för henne med. När jag sen skulle köra igen så gick min jävla hojjävel bara på en cylinder under belastning. Frustration och ångest igen.

I bilen på vägen hem kom jag att tänka på att cylinderbortfallet på min KAN bero på soppatorsken. I morgon ska jag blåsa ur alla filter och se om det hjälper. Annars får det bli en ny meksession. :finger

Den lille gossen på Metrakit-hojen körde som besatt. Eric nånting(?). Blir han inte GP-stjärna så blir jag förvånad.

Jag hade en rolig fajt med gossen Lifvenborg också, men lyckades skaka av mig honom vid ett par varvningar.

På det hela taget en lyckad kväll. Det är det roligaste som finns när det väl fungerar. Jag fick ett spännande förslag inför B-rejset som jag kanske ska nappa på. :hej

Mattias du skriver så bra! Trist bara med all skit som hände..!

Alicia- grymt jobbat tjejen!! Du ska tävla snart tycker jag!

Och jag kom ner på 52or på gamla backelitdäck från 2005 (metzelerdäck). Oerhört skönt när jag fick till dom tiderna på så pass gamla däck. Chassit funkade skitbra efter en relativt rejäl omställning av fjädringsinställningarna. Hade först stoppie-liknande saker in i varje sväng.

Bikerbitch skrev:
2234939 Alicia- grymt jobbat tjejen!! Du ska tävla snart tycker jag!

Inte kul att tävla om man ligger sist och blir varvad inom några varv. Det är inte rejsing. Nästa år ska vi se på tävlandet seriöst. Det här året är endast för att träna upp körteknik och lära känna hojen. Nästa år dock...

å jag har åkt på halsfluss å kunde inte komma upp..några bilder från kvällen

Alicia! Du såg inte bara snabb ut när jag stod i depån... titta här :tummenupp

Bifogat

• visaFullImage.jpg
    visaFullImage.jpg
    37.5 KB · Visningar: 175
Swedie skrev:
2235272 Inte kul att tävla om man ligger sist och blir varvad inom några varv. Det är inte rejsing. Nästa år ska vi se på tävlandet seriöst. Det här året är endast för att träna upp körteknik och lära känna hojen. Nästa år dock...
Klart hon ska köra B-racet! Varför inte? Varför vänta med den roligaste biten? Hon skulle fixa det utan problem, inte komma sist och bli massor av erfarenheter rikare.

Gustav O skrev:
2235336 Klart hon ska köra B-racet! Varför inte? Varför vänta med den roligaste biten? Hon skulle fixa det utan problem, inte komma sist och bli massor av erfarenheter rikare.
vem vet vad vi lyckas prestera på gelleråsan på Måndag / Tisdag. Alltså, vad jag menar är att Alicia inte kommer tävla för att komma sist så att säga.
Sen vet jag oxå att just tävlingsmomentet är den bästa träningen man kan få. Risken för att ta i för mycket är dock överhängande. Men vad jag sett hittills så går det oerhört stabilt och snyggt där ute.

Fungera nån gång då moppejävel!

Jaha. Min moppe fungerar fortfarande inte. Kom nog inte ens 10 varv sammanlagt och inte fan blir man snabb av det. :5sure

När jag skulle ut och se om det skulle fungerade bättre efter lite mek (Tack Per!) glömde jag vrida på soppakran :rolleyes: Rullade undan så långt jag kunde i hopp om att jag skulle rå på soppakran bättre om jag stod stilla. Men inte då! Avskyr att vara klen och handikappad!:4skrika Eftersom jag inte har kommit på något sätt att själv ta mig av min moppe (ja ja, jag är lite trasig!) om den inte står på stöd eller lutad mot något (eller om någon håller i) var det bara att sätta tåspetsarna i backen och peta sig in mot depån.
dyker mitt stöd här i världen upp! Penguin to the rescue! :Bugar Och på något omständigt sätt byter vi hoj, han knuffar i gång min, vi byter minst lika omständigt tillbaka och jag hinner köra ut på passet igen för att konstatera att hojen fortfarande går illa. :arsele

Jag kan iallafall sammanfatta kvällen med att jag fortfarande tror att esset är ute efter mig, att det är roligt att sitta på en hoj igen och att depån är full av trevliga och hjälpsamma människor :banana

Tack Teddy för hjälpen! Nu vet jag iallafall vart jag ska börja någonstans innan jag panikringer Mattias :hihi

Tack Mattias och Per!

Tack LottaK! Utan dig hade det nog blivit en riktigt tung kväll!

och tack Solan som fick utstå mitt nervösa svammel :rodnar Hoppas Din hoj är frisk snart.

Nästa träningstillfälle är jag inlagd på Rygginstitutet i Vaxholm, så jag får snällt avstå :gnissla

/Anneli

Swedie skrev:
2235344 vem vet vad vi lyckas prestera på gelleråsan på Måndag / Tisdag. Alltså, vad jag menar är att Alicia inte kommer tävla för att komma sist så att säga.
Sen vet jag oxå att just tävlingsmomentet är den bästa träningen man kan få. Risken för att ta i för mycket är dock överhängande. Men vad jag sett hittills så går det oerhört stabilt och snyggt där ute.
Jag tycker hon verkar väl mogen för att göra debut på B-racet i varje fall och hon kommer köra kanonbra och inte krascha. :tummenupp

Anneli skrev:
2235366 Jaha. Min moppe fungerar fortfarande inte. Kom nog inte ens 10 varv sammanlagt och inte fan blir man snabb av det. :5sure

Nästa träningstillfälle är jag inlagd på Rygginstitutet i Vaxholm, så jag får snällt avstå :gnissla

/Anneli
Ingen hejd på eländet verkar det som. Surt!

Mattias skrev:
2234916
Den lille gossen på Metrakit-hojen körde som besatt. Eric nånting(?). Blir han inte GP-stjärna så blir jag förvånad.
Hade han inte ett ståtligt efternamn likt dig?
Metrakiten är sjukt cool och han körde riktigt bra!

Swedie skrev:
2235272
Inte kul att tävla om man ligger sist och blir varvad inom några varv. Det är inte rejsing. Nästa år ska vi se på tävlandet seriöst. Det här året är endast för att träna upp körteknik och lära känna hojen. Nästa år dock...

Klart det är rejsing. Man kör ju för sin egen skull, ingen annans. Som en vis man sa till mig igår. Kan man vinna över sig själv kan man vinna över alla andra. Jag ligger alltsom oftast sist och blir varvad. Tävling är de bästa träningarna man kan få. Sen får man skita i alla idioter som fäller dumma kommentarer. De är ju bara avundsjuka.

Ja, gårdagen var sjukt varm, jag trodde jag skulle smälta ner till en pöl.
Men trots att min nya lilla pärla inte höll hela kvällen så var det roligt att få prova den. Jämfört med Mattias 250 så är min sjukt skön att köra. Efter ett pass med min hoj så var jag varm och så men efter ett pass med Aprilian så kändes det som att jag gått igenom ett gympass på två timmar, armarna värkte och kroppen skrek.
Att hitta rätt växel på min lilla maskin var inte det lättaste, antingen så låg jag på maxvarv och trodde att den skulle explodera eller så hamnade jag på för låg växel, men det kommer väl om man får lite träning.
På rakorna är jag fantastiskt långsam, det måste jag göra någonting åt.
Nästa gång ska jag försöka mig på ett bättre spårval, i esset får jag ett för snävt spår och skrapar i fotpinnen och det gör mig nervös och torparn...ja den går bara inte.
Ja ja...nu är man en erfarenhet rikare och ett par liter vatten lättare. :)
Hoppas min hoj fungerar nästa vecka. :gnissla

Bikerbitch skrev:
2235463 Klart det är rejsing. Man kör ju för sin egen skull, ingen annans. Som en vis man sa till mig igår. Kan man vinna över sig själv kan man vinna över alla andra. Jag ligger alltsom oftast sist och blir varvad. Tävling är de bästa träningarna man kan få. Sen får man skita i alla idioter som fäller dumma kommentarer. De är ju bara avundsjuka.
Jo, alla har ju faktiskt olika målsättningar. Har man inte högre ambitioner och gillar det tempot så får man ju helt enkelt försöka kvala in (fast det tydligen inte existerar kvalgräns i sverige). Nån som inte kör som fäller kommentarer, ja det kan finnas chans för en viss sort av avundsjuka där japp. Agreed.

Intressant att så många "gnäller" på sina hojar och att de verkar gå sönder stup i kvarten.
Är det meka eller köra ni vill göra? (Fan det rimmar ju :tungan )

sandstream skrev:
2235514 Intressant att så många "gnäller" på sina hojar och att de verkar gå sönder stup i kvarten.
Är det meka eller köra ni vill göra? (Fan det rimmar ju :tungan )

Jag vill KÖRA motorcykel. Inte gasa på rakorna och åka sakta i svängarna med en stor och tung fyrtaktare. Gasa på rakorna kan vem som helst. Utom Solan, tydligen. :hihi

Jag antar att du inte provat att köra nåt med mer väghållning än motor? Det är betydligt mer belönande att åka fort på nåt som inte har 4711 hk, faktiskt.

Mekandet är en del av det, och jag hackar i mig skiten om det bara funkar nån jävla gång! :mad:

Swedie skrev:
2235508 Jo, alla har ju faktiskt olika målsättningar. Har man inte högre ambitioner och gillar det tempot så får man ju helt enkelt försöka kvala in (fast det tydligen inte existerar kvalgräns i sverige). Nån som inte kör som fäller kommentarer, ja det kan finnas chans för en viss sort av avundsjuka där japp. Agreed.

Man får ju utvecklas i sin egen takt helt enkelt. Att ta en sak i taget.
Jag har massa saker att lära mig. Men ska jag försöka hänga rätt, gasa mer och bromsa senare ligger jag brevid banan istället. Bättre att ta det lite lungt i början för att lära sig.

Mattias skrev:
2235530 Jag vill KÖRA motorcykel. Inte gasa på rakorna och åka sakta i svängarna med en stor och tung fyrtaktare. Gasa på rakorna kan vem som helst. Utom Solan, tydligen. :hihi
Jag antar att du inte provat att köra nåt med mer väghållning än motor? Det är betydligt mer belönande att åka fort på nåt som inte har 4711 hk, faktiskt.
Mekandet är en del av det, och jag hackar i mig skiten om det bara funkar nån jävla gång! :mad:
Nope, har aldrig provat någon 125/250 men skulle gärna göra det någongång :)
Men oavsett hur kul det skulle vara avskräcker mekandet :(

sandstream skrev:
2235548 Nope, har aldrig provat någon 125/250 men skulle gärna göra det någongång :)
Men oavsett hur kul det skulle vara avskräcker mekandet :(
Det är kul att meka! Att ha en hel helg i garaget och ta isär sin motor, byta vevaxel, kolvar och fixa och dona för att sedan starta upp den och märka att motorn går jättefint är öerhört belönande. Stressmek eller depåmek när man kört 20 mil är inte så kul dock.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back