Svetsa i Rostfritt kan någon?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Finns det någon runt sthlm(gärna norr) som kan tänka sig att förlänga mina avgassrör 2cm på höjden och 4cm på djupet, samt svetsa ihop en skarv som spruckit? Skulle hellst vilja få det fixat i morgon(provstart). Man kan ju svetsa med MIG men då rostar ju skarvarna och det blir ju inte snyggt, eller har jag fel?

Last edited:
Qwerty skrev:
Finns det någon runt sthlm(gärna norr) som kan tänka sig att förlänga mina avgassrör 2cm på höjden och 4cm på djupet, samt svetsa ihop en skarv som spruckit? Skulle hellst vilja få det fixat i morgon(provstart). Man kan ju svetsa med MIG men då rostar ju skarvarna och det blir ju inte snyggt, eller har jag fel?

Rostar ja blir inte så snyggt nej

Har skickat Pm till Anderson_turbo har inte fått svar än(vill ju köra i helgen), något mer ställe som kan förlänga mina rör lite? Kom ju på att man kanske skulle inhandla rör själv om man åker till någon som normalt inte sysslar med hoj rör.

Qwerty skrev:
Har skickat Pm till Anderson_turbo har inte fått svar än(vill ju köra i helgen), något mer ställe som kan förlänga mina rör lite? Kom ju på att man kanske skulle inhandla rör själv om man åker till någon som normalt inte sysslar med hoj rör.

Du får väl ringa honom då:

Peter Andersson
Telnr. 08-59091724
Sandav. 32, 194 63 UPPLANDS VÄSBY

eller

Peter Andersson
Mobilnr. 0707-125752
Sandav 32, 194 63 UPPLANDS VÄSBY

Håller med föregående talare, han är :Bugar på att svetsa rostfritt. Jag svetsade mitt helsystem där :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...