Sveriges Framtid

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det de här som är Sveriges framtid?
Man undrar ju hur det går till när sex (!) flickor dricker av samma starkt frätande dryck. Märkte inte de första fem att något var lurt?
Det är sådant här som får en att starkt ifrågasätta den humanistiska föreställningen om allas lika värde.

Tjitt, de hära smakar inte alls Pepsi lixom!
-Få hit, få hit ja ska smarra!
Näää vare brenner, fort, ge mig MSN!
-Vatten vatten, nej mobilsignal föreZten
Tjing för att seja först till jumpa-lärarn att ja har ont i magen!!!
-Det kanske e bensin, selj det till prulle
Nu slutade de på mej i alla fall, ge mig mer!
-Jävla fit-lärare att ge bränn Pepsi

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=775083

Lärare lämnade lut i flaska
Sex flickor i årskurs sju i Umeå smakade på en brun vätska som fanns i en flaska med etiketten Pepsi cola.

Läskedrycksflaskan hittade de på en diskbänk i en av skolans NO-salar. I själva verket innehöll flaskan lut. Lärarna hade glömt att ställa undan flaskan och hade inte märkt om den på grund av att etiketterna var slut.

Samtliga sex flickor fördes till universitetssjukhuset i Umeå där de vårdades och undersöktes under ett dygn.

Två av dem hade starkt frätande kaliumhydroxid i magen. Men mängderna var så pass små att flickorna klarade sig utan svårare skador, rapporterar Västerbottens-Kuriren på nätet.

Från TT

Lut...vad är det för amatördricka? Kolla med småtjejerna i Årjäng och kolla vad de dricker varenda fre-lör. :D

går man i 7e klass ska man väl vara gammal nog att förstå att man inte dricker något ur upphittade flaskor :va

går man i 7e klass ska man väl vara gammal nog att förstå att man inte dricker något ur upphittade flaskor :va

Jag ser nu att de kommer från Umeå, undrar om det spelar in.
Norrlänningar slutar väl inte att dricka bara för att det gör ont, de har ju druckit finkel i generationer.

Är det de här som är Sveriges framtid?
Man undrar ju hur det går till när sex (!) flickor dricker av samma starkt frätande dryck. Märkte inte de första fem att något var lurt?
Det är sådant här som får en att starkt ifrågasätta den humanistiska föreställningen om allas lika värde.

Och därmed är den urgamla frågan "om dina kompisar hoppade ut för ett stup, skulle du också göra det" besvarad.

Dom kanske var Emo's?

Jag ser nu att de kommer från Umeå, undrar om det spelar in.
Norrlänningar slutar väl inte att dricka bara för att det gör ont, de har ju druckit finkel i generationer.

Självklart! Dom trodde att det var lärarens grogg på hembränt och Pepsi!

Last edited:
Det måste vara ärftligt, och även lokalt. De är väl uppväxta med föräldrar som tar varje chans till fylla, oavsett om det innebär att slicka rent mäskbehållaren på maskinen eller att dricka tvål från en bajamaja.
Norrlandsfördomarna haglar men efter ett par säsonger av Pistvakt vet jag att det är så! :)

Förresten GuW, har inte du en dotter i den åldern? ;)

Såg väll ut som den fulsprit som dom brukade tjöpa nere vid Lastbilspakeringen vid Statoil.

inte ja heller
dom frågade också en kompis till mejom han ville smaka men han var nog smart att inte göra de

speciellt i en NO-sal..

Borde dem inte känt lukten och märkt att det inte var cola?:va

När en kompis fortfarande bodde hos sina föräldrar, så kom han nervacklande, kraftigt bakfull, på morgonen.
hittade en halv flaska cola.
klunkade i sig fyra fem klunkar.
Sedan insåg han att det var begagnad fondueolja.

När en kompis fortfarande bodde hos sina föräldrar, så kom han nervacklande, kraftigt bakfull, på morgonen.
hittade en halv flaska cola.
klunkade i sig fyra fem klunkar.
Sedan insåg han att det var begagnad fondueolja.

Han har väl fortfarande mästarbältet i fontänkräkning antar jag?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla