Sverigen smidigaste MC-förare?

Eightyfiver

Din nästa arbetsgivare
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cygnus X125 XT-E -95
Vill du tillhöra det exklusiva fåtal som får arbeta med motorcykeln som redskap och visa Stockholms trafikanter var skåpet ska stå? :yoparty

Ta chansen att bli MC-bud genom att gå in på:

www.mcbud.nu

Samtlig information om jobbet finns att läsa på sidan. Ansök nu så ses vi på stan i vinter. :tummenupp
 
Låter lite risky! Köra snabbt i stan 8h om dagen...ju snabbare man kör desto mer tjänar man. Provision suger fet doja, men för en arbetsgivare är det säkert bra, man kan ju hetsa sina anställda att öka sin takt flera 100% och på så sätt spara in en massa anställda = mer cash i chefens ficka!
 
Riktigt skönt jobb på sommarn.
Mardröm på vintern.

Får väll se sen när man har åldern inne om man kanske skulle prova något sådant:)
 
hm hade man inte haft fast jobb så hade jag ansökt direkt.
Skulle vara kul att prova :)
 
Låter lite risky! Köra snabbt i stan 8h om dagen...ju snabbare man kör desto mer tjänar man. Provision suger fet doja, men för en arbetsgivare är det säkert bra, man kan ju hetsa sina anställda att öka sin takt flera 100% och på så sätt spara in en massa anställda = mer cash i chefens ficka!

Nej det här är nog inget jobb för fjollor och arbetsskygga. Så vill du undvika att suga fet doja och bromsa recessionen så ska du nog fortsätta att surfa på arbetstid. :pannkyss

Alla andra, som säkerligen greppar hela bilden, är välkomna att söka.
 
Säkert jätte soft yrke under sommaren, men det känns lite jobbigt att behöva köra i mörket under vintern me snö och slask i rusningstrafik/motorväg. Även kanske risken att man tröttnar på att köra sin privata hoj under fritiden...
 
Last edited:
Känner en snubbe som var uppe två år o körde åt dom.. Han sa att det var den jobbigaste men roligaste och galnaste tiden i hans liv.

Det är som att tågluffa fast man sitter på fronten av tåget i 300blås.. Ett riktigt äventyr med andra ord.

Dom som sitter o gnäller om att det inte finns jobb, eller som inte kan bestämma sig för vad dom vill, ta ett år o lär er köra hoj på ett helt annat vis.

Hade man inte haft fast heltid med familj o allt så hade man tagit en tur garanterat!!!
 
Låter lite risky! Köra snabbt i stan 8h om dagen...ju snabbare man kör desto mer tjänar man. Provision suger fet doja, men för en arbetsgivare är det säkert bra, man kan ju hetsa sina anställda att öka sin takt flera 100% och på så sätt spara in en massa anställda = mer cash i chefens ficka!

tex när man hör i radion från TC, "stannar du för rött?"
 
Låter lite risky! Köra snabbt i stan 8h om dagen...ju snabbare man kör desto mer tjänar man. Provision suger fet doja, men för en arbetsgivare är det säkert bra, man kan ju hetsa sina anställda att öka sin takt flera 100% och på så sätt spara in en massa anställda = mer cash i chefens ficka!

Alla yrken har sin risker, mer eller mindre. Likt alla yrken så kan man som förare i detta yrke påverka risken otroligt mycket, precis som när du är ute med hojen och nöjeskör en lördag eller söndag. Man måste inte köra som ett svin bara för att köra smidigt/snabbt. Att hitta rätt/lära sig rätt vägar och hitta flyt i körningen ger mer i längden än att stressa satan. Flytet kommer med tiden.

Har personligen inte jobbat som mcbud, men har erfarenhet av budbranschen (cykelbud i samma trafik som mc) och känner även chefen för McBudet i Sthlm privat och via yrket och kan intyga att han sätter säkerheten på första plats. Sedan är det i det yttersta förarens ansvar att inte utsätta sig för onödiga risker. Percis som i vanliga livet. Skadade förare tjänar inga pengar och kör inte in några heller.

Hade jag inte varit en kärring så hade jag sökt (har faktiskt blivit tillfrågad, men bangade...*mes*):gnissla
 
Last edited:
Nej det här är nog inget jobb för fjollor och arbetsskygga. Så vill du undvika att suga fet doja och bromsa recessionen så ska du nog fortsätta att surfa på arbetstid. :pannkyss

Alla andra, som säkerligen greppar hela bilden, är välkomna att söka.


Vilken tur att Du finns här...
Du som e JÄTTE tuff:tummenupp
 
Läste lite om kraven på egen skyddsutrustning.
Ett gott råd: STRYK POLYCARBONATHJÄLMAR FRÅN LISTAN!!!

Dessa hjälmar är extremt hållbara, dvs de lagrar upp energin och fjädrar tillbaka med stor kraft, kraft som kan vara tillräcklig för att knäcka nacken på vem som helst.
En bra hjälm SKA gå sönder vid en krasch annars "käkar" den inte energi! :fakta
 
På gott och ont har jag tyvärr blivit för bekväm för att vilja ansöka. 5 år yngre, inga barn...
 
Nej det här är nog inget jobb för fjollor och arbetsskygga. Så vill du undvika att suga fet doja och bromsa recessionen så ska du nog fortsätta att surfa på arbetstid. :pannkyss

Alla andra, som säkerligen greppar hela bilden, är välkomna att söka.

Kan förstå att du blev lite butter över mitt inlägg då det inte gynnade din företagsidé. Det kanske gav någon potentiell arbetstagare vars första tanke var, skoj att köra hoj på arbetstid, lite insikt om omständigheterna/baksidan kring detta yrke. Köra hoj är farligt, göra det 8h om dagen är ännu farligare. Nä jag ska sluta nu. Min mening är inte att sabotera för andra.

Men med tanke på att du kallade mig fjolla (i och med att jag inte är intresserad av ditt jobb erbjudande) så borde jag nästan fortsätta lite till...
 
...Eller så skiter bara alla i att skriva saker som "jag skulle sökt men..." eller "det äj jättefajligt att schöra motorsykkel"

Så blir det ju en bra tråd, där INTRESSERADE skriver..


Varje år ( sen -03 ) kommer dessa trådar om mcbudkörning, och lika säkert kommer ett tiotal skriva "jag skulle sökt men..."

Frågar ngn om borr på en Nimbus -65 skriver jag inget, för jag tillför inget. Enkelt.

Nu ska jag iaf ut och köra motorcykel:)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top