Sverigecupen i Örebro (Husaberg Trophy '06)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Sverigecupen:
Nu har vi öppnat anmälningsfunktionen för de rejs i Sverigecupen som kommer köras i Örebro. Välkomna till teknismc.se
Det går att anmäla sig till SM'et oxå men där har vi tyvärr ingen mer info för tillfället än att anmälningsavgiften är 600:- och att det kommer tillkomma klasser att köra i.

Husaberg Trophy '06:
Vi lanserar även en liten sidotävling till de deltävlingar i Sverigecupen som körs i Örebro. Det fungerar kortfattat så att det räknas separata poäng på alla Husa-förare och i höst delas det ut FINA priser till en del folk. Både de som placerar sig men det kommer även lottas ut fina priser till deltagarna. Hur poängberäkningen ska göras är inte bestämt men troligen blir det sammanslagen tid för båda rejsen eller så räknar vi placeringarna. All övrig(hoppas jag) info på teknismc.se

OBS Detta har inget med resten av Sverigecupen att göra. Oavsett om tävlingen hålls i Örebro eller i Sommen eller vad det nu blir. Alla förare är självfallet lika välkomna.

Direktlänk till Husaberg Trophy

Last edited:
Helt sjuka priser! :Bugar

Den Husabergägare som inte är med i det här är dum, nästan så man borde överväga att byta märke själv. ;) Men jag är med oavsett märke på hojen, räkna med mig!

RookieSM skrev:
Helt sjuka priser! :Bugar

Den Husabergägare som inte är med i det här är dum, nästan så man borde överväga att byta märke själv. ;) Men jag är med oavsett märke på hojen, räkna med mig!
Visst är det fina priser :)
Vi räknade fram att allt som ska delas ut kostar typ 35 lök i butik :Bugar

Synd att jag inte både kan vinna förstapriset OCH utlottningspriset :hihi

Sweeeedo - Klart du ska köra! Bästa träningen är att rejsa. Du betalar lika mycket i avgift för en hel tävling som för en kvällsträning på GÅsen med RR-killarna (typ) :7peta

Supermoto skrev:
2042311 Helgen = midsommar??? :brinnerup
Hur pass säkert vet du om det nu??
HEJA HEJA HEJA :yoparty
Det finns ett livs levande exemplar som man faktiskt kan ta på på AVA MC i Sthlm, så du ska se att det levereras en till Mr RokkieSm snart med! :)

Yasha skrev:
2042321 Det finns ett livs levande exemplar som man faktiskt kan ta på på AVA MC i Sthlm, så du ska se att det levereras en till Mr RokkieSm snart med! :)
ooooo :-) cool
Heja Marcus :tummenupp

Kolla gärna anmäldalistan på hemsidan. Birgersson på Husa. Allebjörk i 450 har tillkommit idag. Sju husor och fyra åranscha i Open än så länge, hehe. Lite ovanligt :-)

Lördag 12:00

Upphörande skurar följt av lättande molntäcke.
+4 till +13
Väst 4 m/s

hoppas på lättande moln redan på morgonen så finalerna får gå på torr bana

TERMINATOR skrev:
2146580 Lördag 12:00

Upphörande skurar följt av lättande molntäcke.
+4 till +13
Väst 4 m/s

hoppas på lättande moln redan på morgonen så finalerna får gå på torr bana

Japp finalerna gick på torr bana. Tävlingen blev lyckad: Tack till alla som glömmes bort. Funktionärer under dagen och frivilliga inför tävling. Dom i cafeterian osv. Det är dom som borde belönas, inte dom tävlande. Det lär väl dyka upp bilder här senare under dagen.

RaceMe skrev:
2158146 Japp finalerna gick på torr bana. Tävlingen blev lyckad: Tack till alla som glömmes bort. Funktionärer under dagen och frivilliga inför tävling. Dom i cafeterian osv. Det är dom som borde belönas, inte dom tävlande. Det lär väl dyka upp bilder här senare under dagen.

Grattis, du har ju all anledning att vara nöjd om man säger så. :)

jag lägger strax upp lite bilder här

Bifogat

• PICT0943.JPG
    PICT0943.JPG
    75.9 KB · Visningar: 79
  • PICT0967.JPG
    PICT0967.JPG
    106.4 KB · Visningar: 74
  • PICT0994.JPG
    PICT0994.JPG
    85.2 KB · Visningar: 61
  • PICT0966.JPG
    PICT0966.JPG
    135.1 KB · Visningar: 74
Last edited:
lite till

Bifogat

• PICT0944.JPG
    PICT0944.JPG
    125.1 KB · Visningar: 62
  • PICT0993.JPG
    PICT0993.JPG
    95.6 KB · Visningar: 57
  • PICT0988.JPG
    PICT0988.JPG
    91.8 KB · Visningar: 64
  • PICT1009.JPG
    PICT1009.JPG
    98 KB · Visningar: 63
  • PICT0927.JPG
    PICT0927.JPG
    120.2 KB · Visningar: 67
  • PICT0955.JPG
    PICT0955.JPG
    114.3 KB · Visningar: 80
Last edited:
Jävlar så kul det är att tävla, var kanske inte helt nöjd förut men nu när man är hemma igen så.. man mår bra av det helt enkelt. :hihi

Måste lära mig att inte tappa "halva startfältet" på första varvet bara, har lyckats med det fyra gånger på tre dagar nu. :gnissla
Men men, det kommer väl.. :)

Evil M skrev:
2158374 Grymt skoj idag! Skit bra genomfört hela tävlingen! kanon flyt på allt. Ni som jobbat med denna tävling ska ha all credd.

Grattis RaceMe till 1 platsen!

Får börja med att tacka. Och visst håller jag med, det var kul idag. Inget regn, och bra med en maskin som gick mellan heaten och fixade dom värsta spåren som blev. Tider hölls och allt flöt på. Publiken var nöjd. Så visst funkade det bra. Jag är helnöjd.

Det som inte märks av deltagare och publik är allt jobb som måste göras innan en tävling. Så all cred till berörda.

Vi ses på nästa deltävling i Ticksta.

*/ ?>
Back