Sverige världsmästare i hockey 2013!

Stäng tråden dIrEkT!!!!

Räcker med alla uppdateringar på FB. Idrott luktar svett, sport luktar bensin.

Två kommentarer, en finne och en sväjtsare lr? :arsele :)

...kommer en här som uppskattar denna ädla sport. ;)

GRYMT! Men schweizernötterna hade ruggig fart stundtals...var kom de ifrån? :confused:

Heja Sverige! Fast, handen på hjärtat, nog är det lite synd om Schweiz? De har gjort en kanonturnering och har varit bättre än Sverige på varje punkt rakt igenom. Men tji fick dom! :)

Heja Sverige! Fast, handen på hjärtat, nog är det lite synd om Schweiz? De har gjort en kanonturnering och har varit bättre än Sverige på varje punkt rakt igenom. Men tji fick dom! :)

Ja, lite synd.
Men som Borken sa redan mot finnarna:
Våran spets+målis var bättre än deras. :)

I helvete att Schweiz har varit bättre än sverige rakt igenom. Fuck that. De har varit riktigt duktiga, so what? VI HAR VARIT BÄTTRE!

När det kom till kritan så var det VI som höll måttet, FÖR VI ÄR VÄRLDSMÄSTARE AV DET RÄTTA VIRKET!

Slog på tv:n igår kväll... hockey... tänkte att nu är det ju för fan MAJ, i lördags var det 30 grader på flygfältet i Emmaboda och då håller de på att spela HOCKEY?

Jag trodde det var en vinteridrott.
:dummer

Slog på tv:n igår kväll... hockey... tänkte att nu är det ju för fan MAJ, i lördags var det 30 grader på flygfältet i Emmaboda och då håller de på att spela HOCKEY?

Jag trodde det var en vinteridrott.
:dummer

Hehe, visst är det sjukt! Man ska spela när det är RÄTT säsong. På mitt forna jobb, ett sportcenter, så SALTADE och SKRAPADE vi bort ute-isen med väghyveln, den 10 mars, för FOTBOLLEN skulle börja då.

Grattis!

Gillar all idrott nar det galler svenska landsladet, men just hockey ar lite sisadar

Jag menar vafan VM varenda javla ar, samt ett par andra turneringar med ungefar samma lag. Hade det varit typ vart 4e ar som fotboll hade det varit 100ggr mer intressant

Vi? Va du med och spelade? :va Dom var duktiga, dom vann, dom fick ett vm-guld, grattis. Vi gjorde inte ett förbannat dyft för att dom skulle vinna! :fakta Fast det brukar ju vara vi som vinner och dom som förlorar... :rolleyes:

Va! Har du aldrig hört om den sjätte utespelaren? :va
Det är vi som är han. :hihi

Hockey,vuxna män som jag en stackars liten bit plast över en isbeklädd yta. Kan dom inte bara ta var sin plastbit och slå på?

Vi? Va du med och spelade? :va Dom var duktiga, dom vann, dom fick ett vm-guld, grattis. Vi gjorde inte ett förbannat dyft för att dom skulle vinna! :fakta Fast det brukar ju vara vi som vinner och dom som förlorar... :rolleyes:

Vi som nation, din medgångssupporter.

Vi som nation, din medgångssupporter.
Jag är inte supporter alls, vare sig i med eller motgång! :fakta Jag har aldrig, och kommer aldrig, att förstå hysterin runt lagsporter, och grejen att "vi" vinner något, när vi inkluderar publiken också. Ingen skulle väl komma på tanken att skrika ut att vi vann när Rossi, Rickardsson eller Posa vinner? :va

Jag är inte supporter alls, vare sig i med eller motgång! :fakta Jag har aldrig, och kommer aldrig, att förstå hysterin runt lagsporter, och grejen att "vi" vinner något, när vi inkluderar publiken också. Ingen skulle väl komma på tanken att skrika ut att vi vann när Rossi, Rickardsson eller Posa vinner? :va

Vare sig du vill eller ej, så är hockey vår nationalsport och perosnligen tycker jag att det är jävligt bra att folk samlas kring något och har roligt. Att få känna gemenskap är viktigt för ett samhälle.
Det är patetiskt att såga folk som har roligt. Att man inte kan förstå något såndant enkelt måste kännas tråkigt och ge en form av utanförskap och avsky till de andra. Så det är ju förståeligt att du reagerar som du gör dock.

Äntligen wooooooooo :yoparty Så när drar vi ut och slår sönder Stockholm bara för att visa hur mycket vi uppskattar sport :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park