Svenska Stuntare

Häpp! Schysst del det här ju! Hoppas folk hittar hit bara...

För att få fart på diskussionen: I sommar har jag tänkt att jag ska lyckas lägga helt kontrollerade wheelies, till skillnad från örra säsongen då jag blev skraj efter en bit och släppte ner. Måste lära mig jobba med bakbromsen. 12 o'clock är ett av målen!

Vad har ni tänkt hitta på för galenskaper folks?

Hallo!

Jag hade väl tänkt att försöka lära mig lite mer kul än att bara köra långa bakhjul.
Håller på att fixa ordning min -01a till Streetfighter så det inte blir lika dyrt när den åker i backen.

Hade tänkt att börja med att lära mig burna i ringar och sen så ska jag sätta 12 o'clocks också.

Sen får vi se hur det går.

Jag ska ta o leta upp min balanspunkt, jag vet ju dom få ggr man nått balanspunkten att det blir ett jävla sug i magen.....så den obehagliga känslan ska jag jobba bort i år. Skall även lära mig stoppies, vilket jag inte gjort tidigare.

Hoppas denna avdelningen blir kul......

Jag tänkte lära mig konststycket att överleva!
Eller åtminstone klota med värdighet (dvs inte skrika som en liten flicka när jag faller av)

Freppa skrev:
Eller åtminstone klota med värdighet (dvs inte skrika som en liten flicka när jag faller av)

du kommer att bli den första i historien i så fall .. för när de händer.. de är då man ser dom tuffa grabbarna blir som barn :D

Få lite längd på stoppiesarna (utan att klota), jobba bort fegheten vid slangning (högre och längre) och försöka få stil på slides både in och ut ur kurvorna. Bli snabbare på grus med slicks är också något jag behöver träna på.

Fast att kalla dessa saker för att stunta är nog fel, det är bara helt vanlig pendla till och från jobbet vi pratar nu... :)

Mitt mål är att hitta G-punkten med slangen och att öka längden på snoppisen.

TomK skrev:
Få lite längd på stoppiesarna (utan att klota), jobba bort fegheten vid slangning (högre och längre) och försöka få stil på slides både in och ut ur kurvorna. Bli snabbare på grus med slicks är också något jag behöver träna på.

Fast att kalla dessa saker för att stunta är nog fel, det är bara helt vanlig pendla till och från jobbet vi pratar nu... :)
:p

Tja, tänkte lära mig det mesta....burna och sånt :rolleyes:

Nä men vi får se hur det ser ut om 1000 mil (mitten av april ungefär) :crash

Jag tänker satsa stenhårt på att jobba bort den där irriterande spärren som kallas "sunt förnuft".
Har ingen nytta av den ändå...
Exakt vad och vilka fånigheter jag gör får ni se i sommar...

Gustav1 skrev:
Tja, tänkte lära mig det mesta....burna och sånt :rolleyes:

Nä men vi får se hur det ser ut om 1000 mil (mitten av april ungefär) :crash

då vill vi se dig wheela minst 2 km......övning ger färdighet

Försöker så gott jag kan iaf :) I sommar SKA jag klara att ligga och bromsa med bakbromsen.
Och sen öka på längden på stoppisarna också.
Och sen såklart köra längre på bakan än vad jag kan nu :)
Rekordet ligger nog iaf på 1km+

Last edited:
Se till att landa på huvudet när du vurpar då för då e du så borta att du inte fattar vad som hände :D
Det funkar jag har provat det jobbiga är att man ser dubbelt första kilometern :rolleyes:

Freppa skrev:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT