Svenska Serviceguiden AB - Någon slags lurendrejeri?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Mina föräldrar fick ett brev från Svenska Serviceguiden AB igår om att dom hade lagt sitt hus till salu (mina föräldrar funderar inte ens på att sälja huset, så det är båg) och nu erbjuder detta eminenta företag flyttstädning med RUT-avdrag.

Är det här någon ny sorts scam (eller gammal?) eller är det bara något företag med sjukt dålig koll? Päronen är oroliga att huset ska kapas eller något. :gnissla

Verkar vara något lurt med det ja. Nystartat med utan bokslut men ändå massvis med års erfarenhet inom sin bransch. Visst, så kan man ju också skönskriva sig. Antagligen ett 3-årigt företag, dvs de lägger ned inom kort när de har mjölkat ur sina svarta pengar ur företaget.
De kan ju ha fått fel adress angående försäljning, kolla hemnet i deras region om något är till salu för jag vet att många städbolag kontaktar säljare/mäklare den vägen.

Det närmaste huset som är till salu är 1.5 km bort så dom har inte skrivit fel gatunummer iaf. Sen har dom skrivit allting fel i princip, huset är t.ex. dubbelt så stort än vad dom skrev i sin "prisuppskattning".
Det bästa är väl att bara ignorera skiten antar jag?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph