Svenska för "Douchebag"?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Finns någon svensk motsvarighet till detta amerikanska fenomen?

Bifogat

• DB11046-713704.jpg
    DB11046-713704.jpg
    41.2 KB · Visningar: 197
  • gotti_douchebag.jpg
    gotti_douchebag.jpg
    16.3 KB · Visningar: 214
  • NewJerseyDouchebags010.jpg
    NewJerseyDouchebags010.jpg
    71.2 KB · Visningar: 298
  • v1Mnf02Oh8w9gsmofZO43Qo6_400.jpg
    v1Mnf02Oh8w9gsmofZO43Qo6_400.jpg
    48.2 KB · Visningar: 263
Det beror väl på...:va

Jag uppfattar det som att amerikanerna använder ordet på samma sätt som vi använder skitstövel eller någon liknanade variant av förolämpning.

Fast med tanke på ditt bildval misstänker jag att du syftar på återkopplingen till vaginor och då är jag mer tveksam till om vi skulle ha något synonym.

Ska man gå på beskrivningen i den här bilden så borde det bli "spännbög".

douchebag.jpg

Skulle vilja påstå att du hittat "bratt" i dess högform.

Skulle vilja påstå att du hittat "bratt" i dess högform.
Men som Esquire säger så är det på hans bild en "spännbög"

Last edited:
Vaginatvätt...?

Eller kanske "vagina-rens"...

Rätt sofistikerat att slänga en "jävla vagina-rens" efter nån som trängt sig in i din fil...

Last edited:
Men de på bilderna går inte under kategorin douchebag utan guido. även om de till viss del överlappar.

Spännbög kombinerat med "wannabe" bratt känns rätt..

En Wannabe-bratt vill gärna, men når inte riktigt hela vägen fram, har inte riktigt rätt kläder och inte riktigt rätt polare. Uppfattar sig som betydligt hippare och populärare än vad han/hon egentligen är.

Kombinera detta med spännbög och jag tror vi kommer när douchebag..

Vaginatvätt...?

Rätt sofistikerat att slänga en "jävla vagina-rens" efter nån som trängt sig in i din fil...

Här är ett klipp som jag snubblade över för några dagar sedan som
visserligen är lite off-topic, men eftersom politisk inkorrekthet ofta verkar
ses som en dygd i detta forum kanske någon kan uppskatta detta ändå.

Mina Damer, Herrar, Nyteknik och Lugn, Amy Sedaris...
[YOUTUBE-ID]ZMj6Zoh2R3Q[/YOUTUBE-ID]

Då jag fick detta förklarat för mig av några kanadensiska polare, så har det ingenting med spännbög/bratt och dyl att göra. Enligt dom är det som boris säger skitstövel, men på en helt annan nivå :)

Vaginatvätt...?

Fick detta förklarat för mig under en fylla så jag minns inte riktigt, men dom drog upp fitta och mens iaf :tungan

Last edited:
Jag googlade lite.

Douchebag:
Someone who has surpassed the levels of jerk and asshole, however not yet reached fucker or motherfucker. Not to be confuzed with douche.

Rob:He kept hitting on my girlfriend at the party, he just wouldnt leave her alone!!
Sam: God, what a douchebag.

Guido:
Det finns några olika förklaringar till den benämningen. Men sammanfattningsvis så kan man säga ungefär "halvsliskig italiensk/amerikan, inte alltför intelligent och något av en spännis med lite för stort självförtroende".

Alltså borde de unga herrarna Gotti vara guidos. men det utesluter ju inte heller att de kan vara douchebags också.
Guido.jpg

Last edited:
I min värld har det alltid varit skitstövel, inget annat. Hade en kanadensare hemma hos mig för några veckor sedan och han kallade en engelsman som var här då för douchebag, men då de garvade båda två så känns dete som att det inte är så allvarligt ändå.

Kan inte stämma. "Skitstövel" kan man kalla precis vem som helst. De här killarna ser knappast ut som vem som helst, utan har ju mycket speciella...kännetecken.

Men de på bilderna är ju för fan Guidos, äckliga sliskiga 3-4-5-generationens italienare!
Jag är väldigt bevandrad i det engelska vokabuläret och har så länge jag kan minnas föknippat douchebag med skitstövel.
Och visst, de kanske är så störande så att folk har börjat kalla dem för skitstövlar men från början är de Guidos i folkmun, något nedsättande och ungefär att jämföra med när vi kallar någon zigenare.

Men de på bilderna är ju för fan Guidos, äckliga sliskiga 3-4-5-generationens italienare!
Jag är väldigt bevandrad i det engelska vokabuläret och har så länge jag kan minnas föknippat douchebag med skitstövel.
Och visst, de kanske är så störande så att folk har börjat kalla dem för skitstövlar men från början är de Guidos i folkmun, något nedsättande och ungefär att jämföra med när vi kallar någon zigenare.
ååååH kAnn dU EngElSka?!!!!!!!11111111111

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...