Svartmekare i gbg sökes :)

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Finns det någon vänlig själ i gbg eller i närheten som skulle ha lust att kolla på ett glappande framhjul mot ersättning? Jag har spenderat flera timmar utan att lyckas få till det. Det är som om gafflarna har åkt isär för mycket och distanserna inte räcker till. Är 99% säker på att det inte är lagrena som spökar. Gärna imorgon (fredag) då jag vill köra med fiver på lördag :) Jag har garaget och även en bil jag kan frakta hojen i. Pm vid intresse

Även bromsarna ligger emot rejält och jag har inte lyckats centrera hjulet.

Det är en R1'a du har väl? Har du kollat så att du satt dit fälgen åt rätt håll? På 07-08 skall den sidan på fälgen som bygger ut mest (i centrum) sitta på vänster sida framifrån sett.

Är det möjligt att däcket är påsatt i fel rotationsriktning, och du går efter det när du monterar?

Om inte så kan jag kolla på det imorgon, om du vill.

Tror d e som harri säger testa vänd fälgen

Det är en R1'a du har väl? Har du kollat så att du satt dit fälgen åt rätt håll? På 07-08 skall den sidan på fälgen som bygger ut mest (i centrum) sitta på vänster sida framifrån sett.

Är det möjligt att däcket är påsatt i fel rotationsriktning, och du går efter det när du monterar?

Om inte så kan jag kolla på det imorgon, om du vill.

Ja det skulle vara riktigt schysst av dig om du hade lust att slänga ett getöga på vad jag har gjort för nåt :) Men jag kan säga med säkerhet att det inte är så enkelt att jag har monterat fälgen fel :( Jag jobbar till 1700, skulle du kunna någon gång efter det? Ska du komma till mig eller tvärtom?

Har för mig att mitt framhjul "känns glappt" tills jag drar åt klämskruvarna på min gamla R1:a

Ja det skulle vara riktigt schysst av dig om du hade lust att slänga ett getöga på vad jag har gjort för nåt :) Men jag kan säga med säkerhet att det inte är så enkelt att jag har monterat fälgen fel :( Jag jobbar till 1700, skulle du kunna någon gång efter det? Ska du komma till mig eller tvärtom?

Du har PM.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...