Svart/Vit -TV

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad var anledningen nu igen?

Installera om Windows XP pro o nu är output till TV svartvit igen. Kommer inte på hur man fixar så det blir färger igen.

Swedie skrev:
Vad var anledningen nu igen?

Installera om Windows XP pro o nu är output till TV svartvit igen. Kommer inte på hur man fixar så det blir färger igen.

Installera TV-tool ?
Eller vad kör du, svhs eller rgb-kabel?

Borde finnas nån fin inställning där du kan välja mellan PAL och NTSC
det är väl det vanligaste kruxet när man får svartvitt.

NVIDIA's drivisar. GeForce MX440.
SVHS. Rätt kabel och allt. Inte ändrat nått juh!

En sak jag märkte nu var att ett par sekunder innan Windows blippar igång efter att man ser den där "Windows XP loading" skrämen med en massa svart runtom... så är TVn MED färger... why?!?!?! Jag har testat o byta drivsar fram o tebas. No difference.

Swedie skrev:
NVIDIA's drivisar. GeForce MX440.
SVHS. Rätt kabel och allt. Inte ändrat nått juh!

En sak jag märkte nu var att ett par sekunder innan Windows blippar igång efter att man ser den där "Windows XP loading" skrämen med en massa svart runtom... så är TVn MED färger... why?!?!?! Jag har testat o byta drivsar fram o tebas. No difference.

Det DÄR känner jag igen.
Men jag har ATI kort så hjälper inte dig, men det var mina drivrutiner det var fel på, testa ett par äldre drivrutiner.

Helt plötsligt funkar det. Laddade hem TV-tool. Klicka i nån "Force TV"-knapp.. sen funka det nästa omstart. Fick lov att avinstallera TV-tool då det gav Windows ett äkta fel-meddelande :D

Helskotta oxå! Nu är det så att videosar inte går över åp TVn... det är blankt ..

Vad är felet då'rå!?!?!?! vavavavav. suuuuck

Är det Avi/Divx du försöker med eller?
Du har väl kryzzat i att tvén ska vara primär va, när du klonar!
Vilken version på drivisar kör du med? (Nvidia)

Last edited:
Ordnat sig nu när jag ändrade nått med Video Overlay i NVIDIA's NVIEW-inställningar. Fast varje video jag spelar visar sig som helbild på TVn, no matter what.

finns en inställning gömd djupt i någon inställning... hade samma problem på min burk efter om installation...(har lika dant grafikkort som du)

Swedie skrev:
Helskotta oxå! Nu är det så att videosar inte går över åp TVn... det är blankt ..

Vad är felet då'rå!?!?!?! vavavavav. suuuuck

Det finaste är ju att köra dualview ist för att klona, då kan du pryla med datorn samtidigt som du visar film på tv:n, samt välja en upplösning för monitor och en för tv:n. Det kan ju va bra om du kör hög upplösning på monitorn så du slipper att hela filmen inte får "plats" i tv:n... om du nu har haft det problemet?

Välj först "Dualview"
I Nview´s inställningar ska du, i "Videoöverlagringsinst" välja "videoöverlagring" i zoomkontrollen.
I "helskärmsorientering" ska du välja "videospegling" i zoomkontrollen och "automatiskt val" eller "primär enhet" i helskärmsenhet.

Ja e dålig på att förklara men det får du köpa! :7peta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...