svar på gas

jontte

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 990 Adventure
xr-650 -02
Har nu öppnat sidokåpan och satt dit en k&n filter.
Har grövre böjar och endast en bricka i orginal avgasröret.
Har 68s lågfart och 185 högfart, nålen på 3:e hacket.
Till problemet, den dör om jag snabbt vrider på gasen från tomgång.
Har testat ändra på blandningsskruven men det blir inge större skillnad.
Tycker den går rätt bra annars (inte så lätt att testa med snö/is fläckar på backen, fast lite skog är de :)
Nån som har bra tips ?
 
jontte skrev:
xr-650 -02
Har nu öppnat sidokåpan och satt dit en k&n filter.
Har grövre böjar och endast en bricka i orginal avgasröret.
Har 68s lågfart och 185 högfart, nålen på 3:e hacket.
Till problemet, den dör om jag snabbt vrider på gasen från tomgång.
Har testat ändra på blandningsskruven men det blir inge större skillnad.
Tycker den går rätt bra annars (inte så lätt att testa med snö/is fläckar på backen, fast lite skog är de :)
Nån som har bra tips ?

Vad är det för bricka du menar? Jag har HRC insatsen på min men menar du att det finns några brickor invändigt :confused:
 
jontte skrev:
xr-650 -02
Har nu öppnat sidokåpan och satt dit en k&n filter.
Har grövre böjar och endast en bricka i orginal avgasröret.
Har 68s lågfart och 185 högfart, nålen på 3:e hacket.
Till problemet, den dör om jag snabbt vrider på gasen från tomgång.
Har testat ändra på blandningsskruven men det blir inge större skillnad.
Tycker den går rätt bra annars (inte så lätt att testa med snö/is fläckar på backen, fast lite skog är de :)
Nån som har bra tips ?

Precis så uppför den ju sig när luftskruven är fel inställd. Kanske kan du inte justera tillräckligt nu när det är kallt och motorn får i sig ännu mer luft än normalt. Har du bytat munstycken efter din ingrepp? ...annars kan det nog vara dax
 
Det är vatten i knasaren!
Så där var min förut (dock en k50 :D ) men det spelar ingen roll, den har vatten i flottör huset (stavning? :confused: ) du måste tömma den, så ska du se den går som den ska! :tummenupp
 
Chris Husky skrev:
Precis så uppför den ju sig när luftskruven är fel inställd. Kanske kan du inte justera tillräckligt nu när det är kallt och motorn får i sig ännu mer luft än normalt. Har du bytat munstycken efter din ingrepp? ...annars kan det nog vara dax
Nu kan jag inte vara tyst längre....
Det här var nog trettitolfte gången du sa/skrev "bytat". Jämrans halvdansk, det heter BYTIT (eller ibland bytt, hihi) :6surkart :D

Puss då & no hard feelings :krama
 
Last edited:
Micke_Lindstrom skrev:
Det heter väl bytt.
Det var väl ändå :felämne att klaga på MIG, hehe



Både bytit och bytt finns väl men knappast bytat. Överens?
 
Supermoto skrev:
Nu kan jag inte vara tyst längre....
Det här var nog trettitolfte gången du sa/skrev "bytat". Jämrans halvdansk, det heter BYTIT :6surkart :D

Puss då & no hard feelings :krama
Halvdanskar och gnällbältet.. suck. Hur sade ni när ni var små?

Alt1 (Chris Husky): Bytat är bytat och byter aldrig mer tillbaks.

Alt 2 (Sugermoto): Bytit är bytit och byter aldrig mer tillbaks.

Alt 3 (Micke L): Bytt är bytt och byter aldrig mer tillbaks.

Jag håller med Micke till 100%.. puh! =)
 
Supermoto skrev:
Nu kan jag inte vara tyst längre....
Det här var nog trettitolfte gången du sa/skrev "bytat". Jämrans halvdansk, det heter BYTIT (eller ibland bytt, hihi) :6surkart :D

Puss då & no hard feelings :krama

:rofl

...ändå hade jag MVH i svenska B på gymnasiet, fast fråga mig inte hur det gick till för stava kan jag inte ngt vidare

Nä, nu slutar vi väl att spamma sönder den här tråden och bytar tillbaka till det ursprunglga ämnet! :7peta :tungan
 
Chris Husky skrev:
:rofl

...ändå hade jag MVH i svenska B på gymnasiet, fast fråga mig inte hur det gick till för stava kan jag inte ngt vidare


MVG kanske? :rolleyes:
 
Pröva att lägga i ett större huvudmunstycke. Min var likadan när jag kapade upp luftburken. Men jag la i 190 och då svarade den bättre på gasen.
 
Dör den om du vrider snabbt från tomgång skulle jag kikat på antingen blandskruven/luftskruven eller lågfartsmunstycket.
 
hp skrev:
Dör den om du vrider snabbt från tomgång skulle jag kikat på antingen blandskruven/luftskruven eller lågfartsmunstycket.

Nu har jag alla varianter som kan tänkas typ.

Var ska man börja ?
Huvudmunstycke, lågfart eller nålen ???
 
DRPeter skrev:
Vad är det för bricka du menar? Jag har HRC insatsen på min men menar du att det finns några brickor invändigt :confused:

Min är tom inuti, Har gjort ett rör som är lite grörve än böjarna så den går på den. Sen är den full i hål och har satt en bricka med hål i som dämpar ljudet lite.
 
jontte skrev:
Nu har jag alla varianter som kan tänkas typ.

Var ska man börja ?
Huvudmunstycke, lågfart eller nålen ???

Börja med att gå ner en storlek i lågfartsmunstycke.
Ställ blandskruven i grundläge och utgå därifrån.
Tror du ska höja nålen ett hack oxo eftersom det är kallare ute nu.
 
mr_rockster skrev:
Halvdanskar och gnällbältet.. suck. Hur sade ni när ni var små?

Alt1 (Chris Husky): Bytat är bytat och byter aldrig mer tillbaks.

Alt 2 (Sugermoto): Bytit är bytit och byter aldrig mer tillbaks.

Alt 3 (Micke L): Bytt är bytt och byter aldrig mer tillbaks.

Jag håller med Micke till 100%.. puh! =)
Nikel, Byter alldrig för då förlurar man pengar.
Supermoto i dina intressen står det::Gillar tydligen att ramla och slå mig.DÖ det ska va stor bokstav där=> gör det nämligen hela tiden...
 
Nikel skrev:
Nikel, Byter alldrig för då förlurar man pengar.
Supermoto i dina intressen står det::Gillar tydligen att ramla och slå mig.DÖ det ska va stor bokstav där=> gör det nämligen hela tiden...


"alldrig" stavas aldrig. :fakta
"förlurar" stavas förlorar. :fakta

:hihi :hihi :hihi :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top