Sv650s Slipon!

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hej, jag är rejält vilse på mc-tillbehörsfronten. Skulle gärna vilja ha lite hjälp med att välja ett slipon till min Sv650s. Jag har funderat på en highpipe men då verkar det som om man måste ta bort bönpallens fotpinne, iaf på vissa fabrikat. Har även hört att man måste kapa en del av originalsystemet för att få dit sliponet. Är det verligen så eller är det bara i vissa fall?
Är på jakt efter ett relativt billigt slipon med bra ljud. Nåt måste det ju finnas där ute i tillbehörsdjungeln!

Ni som gjort det får gärna komma med tips och förslag.

//Krille

Fudpucker skrev:
Hej, jag är rejält vilse på mc-tillbehörsfronten. Skulle gärna vilja ha lite hjälp med att välja ett slipon till min Sv650s. Jag har funderat på en highpipe men då verkar det som om man måste ta bort bönpallens fotpinne, iaf på vissa fabrikat. Har även hört att man måste kapa en del av originalsystemet för att få dit sliponet. Är det verligen så eller är det bara i vissa fall?
Är på jakt efter ett relativt billigt slipon med bra ljud. Nåt måste det ju finnas där ute i tillbehörsdjungeln!

Ni som gjort det får gärna komma med tips och förslag.

//Krille

kolla på GPR system,inte så faligt dyrt & du får med utflytnings kit för skjuts pinnarna...

Hittade ett ovalt slipon av märket Viper på touringbutiken, för ett bra pris. Kanske blir ett sånt till våren..

Vet inget om Viper. Kan hända att du måste köpa till en krök som passar om du inte köper helsystem. Alternativet är att kapa orginalkröken men då kan det bli jobbigt om Viperdämpen inte klarar bullerprovet vid besiktning.

Gpr funkar perfa och är superenkelt att montera med det medföljande halvsystemet. Detta trots att det inte medföljer ngn instruktion... Mitt enda tips är Titan eftersom kolfiberburkar tenderar att gulna med tiden.

Lycka till.

:tummenupp

Det följer med en rörstump på den som jag är intresserad av och sliponet är i aluminium. Jag antar att rörstumpen som följer med är till för att passa in burken med övriga systemet.

Kan fixa ett sånt här åt dig: Giannelli SV650 Slipon
38_alluminio_ovale_grande_flangiato.jpg

pris: 3450kr

hmm..svårt att veta vilka slipon som passar utan att jag måste kapa originalkröken.
Ska samla på mig ett gäng att välja mellan nu under vintern. Ös på med förslag ni bara!!

Jag köpte ett GPR halvsystem till sv´n förra sesongen..Efter det hördes det ju när man susade förbi..Fett säger jag bara! Rätt enkelt att montera också, skönt att inte behöva kapa nåt. Kan beställas på bla. superbike eller mc-kompaniet i skövde.

hållundan skrev:
UnderDOG har ett akrapovic som är rejält gött ljud i.... INte dumt =)

:hej

Japp Acrapovic systemet är ruskigt bra men det är ett HELsystem som går på runt 10 tusen nytt.
har ett själv... :)

Självklart ska du ha ett renegade! underbart vackra! lokke här på forumet kan berätta mer om dem. Är grymt sugen på ett sådant till min egen svs

Gå med i forumet på svrider.com där finns det mycket info.
Om du söker efter viper på forumet så kan du få höra hur den låter.
funderar själ på att köpa viper till min k3:a
klart billigast iaf.
finns även en kille som har en massa ljudfiler med olika slip-ons eller helsystem

Blev inget Viper! Beställde ett Giannelli från SH.
Borde komma inom 2 veckor! Vill ha de NU! :D

det är ingen som har deras mail adress? stod inte på hemsidan(som var oförsvarligt bristfällig)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien