SV i regn

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Är det nån mer som har fått problem med sin sv 650 i regn.
Fick nämligen nämligen åka från Skepplanda till hisingen i dag på endast den bakre cylindern, från Bike trollhättan inte alls kul....
Det var bara att börja plocka ner hojen när jag kom hem...
verkar som om gummi tätningen satt lite dåligt på tändhatten, för det var en blöt tändhatt som det sket sej på...

Så är det nån mer som har råkat ut för detta och vad har ni gjort åt det, vill ju inte att det skall hända igen.

Körde en kompis sprillans nya SV 10 mil i spöregn engång. Då fastnade länkaget mellan förgasarne ock den gik inte under 5000 varv når jag slog av gasen. :skrämd Inte roligt i regn. Dett var dock bara att smörja med silicon, hände aldrig igen.

Jag tvättade min igår och då gick den inte alls efter det, in i garaget och lät den torka nån timme med batteriladdaren på sen gick det att nöta igång den och gasa ur vattnet.

Ni som kör Sv, är det normalt med ett "transmissionsljud" när man gasar på(Det är alltså från motorn och inte från kedja)?

Jag ska täta tändhattarna med högtempsilicon när jag tar isär den nästa gång.

Mvh Jon

har haft min SV i ett år nu och aldrig haft problem med att den har gått på en cylinder/vägrar starta för att man har kört i regn eller tvättat den..

(tips, fyll inte avgasröret med vatten o såpa :crash )

Vad gäller transmissionsljud så har jag samma på min.. den "väser" när man gasar på..

Swappe skrev:
har haft min SV i ett år nu och aldrig haft problem med att den har gått på en cylinder/vägrar starta för att man har kört i regn eller tvättat den..

(tips, fyll inte avgasröret med vatten o såpa :crash )

Vad gäller transmissionsljud så har jag samma på min.. den "väser" när man gasar på..

Hörs det även bra när man har slipon sen?
Sen vad betalar du i försäkring på din?

Låter lite mysko att flera har haft problem med fukt eller liknande.
Körde min SV 01:a i alla väder under 1år (hade ingen bil).
Gick som en klocka hela tiden.

SV-RIDER skrev:
Är det nån mer som har fått problem med sin sv 650 i regn.
Fick nämligen nämligen åka från Skepplanda till hisingen i dag på endast den bakre cylindern, från Bike trollhättan inte alls kul....
Det var bara att börja plocka ner hojen när jag kom hem...
verkar som om gummi tätningen satt lite dåligt på tändhatten, för det var en blöt tändhatt som det sket sej på...

Så är det nån mer som har råkat ut för detta och vad har ni gjort åt det, vill ju inte att det skall hända igen.

Jag tror att det finns ett dräneringshål vid tändstriftet. Kolla så att det inte är massa skit i det.
Jag har aldrig stött på problemet, och jag har kört ganska mycket i regn.

Vet att det finns en del SV som haft problem med körning i regn, att främre cylindern lagt av. Jag hade aldrig några problem med min, men jag monterade en "skärmförlängare", se bild. Funkade bra mot smutssprut på motorn också, såden kan rekommenderas om man inte tycker den är ful...
Finns på S-Racing och Touringbutiken har jag för mig.

Bifogat

• sv6fenda.jpg
    sv6fenda.jpg
    59.3 KB · Visningar: 147
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!